Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Trodde det var noe "alle andre" fikk, bare ikke jeg. Men nå har det altså meldt seg en hemorroide på størrelse med en ert. Det er ekkelt, og gjør vondt når jeg er på do. Noen her som har hatt hemorroider? Hva gjorde dere med dem? Krem? skal man (unnskyld detaljer) stappe de inn i rompa, eller bare la dem være der ute? Hjelp....!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Egenbehandling Unngå forstoppelse gjennom rikelig væskeinntak, fiberrik kost og gode avføringsvaner Unngå langvarig trykking for å få ut avføring når du er på do - ikke sitt på toalettet og les aviser eller ukeblad! Unngå tunge tak, løft og langvarig ståing Mosjon er viktig Dersom et større parti av endetarmen vrenger seg ut etter tømning av avføring, bør du dytte denne utposningen på plass så snart som mulig. Dette kan gjøres mens du sitter på do eller i sideleie med bøyde knær og hofter. Dopapir, hanske eller kompress med rikelig vaselin kan brukes MER INFO; http://nhi.no/sykdommer/kirurgi/magetarmsykdommer/hemoroider-2205.html Kontakt lege/apotek for å få råd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Ja, du skal stappe den inn igjen og det kan gjøre j....vondt. Ville startet med å kjøpe scheriproct salve (reseptfri) på apoteket, som du smører deg med. Gjerne prøver å dytte litt salve opp i rumpa. Bruk salven så lenge som anbefalt på tuben (har selv gjordt dette og synest det funka bra) Hvis det ikke hjelper ville jeg kontaktet lege for å få utskrevet scheriproct stikkpiller, de er effektive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå