Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 hehe Høres kanskje teit ut ja! Meen, jeg klarer ikke helt 100% å ta folk seriøst når de skriver mange opplagte skrivefeil. Typ "hvar" istedet for "var". Denne mannen har en egen nettside som han administrerer, så synes nesten da at man bør kunne skrive riktig 100% for å bli tatt seriøst! Skal såklart ikke si noe til han, ville bare betro mine tanker til dere her inne;) Tror ikke han har dysleksi.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg klarer ikke å ta folk med skrivefeil seriøst. Skrivefeil irriterer meg noe så grenseløst!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Vet du, så "grunn" er jeg også. Komplett turn-off for meg, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg klarer ikke å ta DEG seriøst!! Du kan gå glipp av en god, snill og generøs mann....pga skrivefeil? Lykke til med kjærligheten!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Da har han vel dysleksi? Skjønner at du syns det er litt kjedelig, men da får du ta deg av lekselesingen med evt fremtidige barn hehe
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Visst du er sikker på at han ikke har dysleksi? Så hadde jeg rett og slett påpekt skrivefeilene hans:P. For jeg er enig i at det er grååådig irriterendes..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg gir han ikke opp av den grunn:) Han har mange fine kvaliteter! Jeg tror ikke han har dyleksi nei, han er student på høgskole og sliter ikke med leksegjøring etc, slik som jeg oppfatter det.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 Skulle til åvære brysk mot deg her, men med tanke på at mannen har nettside ol som tilsier at han bør klare å skrive bra, så dropper jeg det jeg Er selv samboer med en som har sterk dysleksi (jeg har selv en mild dysleksi), han skriver hvar istedenfor var, og skriver som oftes ord med b istendefor p og motsatt. Han klarer ikke å høre hvordan ord skrives ol, og skriver derfor slik han sier det (sier noe feil også). Eksempel: Vi har 15 kuppik med ved.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Du er ikke så forferdelig flink til å uttrykke deg du heller. Ikke fult av skrivefeil, men det var tungt å lese.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg forstår deg. Skrivefeil er TURN OFF! Men jeg har selv giftet meg en dyslektiker, og han har blitt VELDIG mye bedre i rettskrivning etter at vi møtte hverandre. Det er håp HI, så ikke gi ham opp hvis han ellers er perfekt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #11 Skrevet 22. oktober 2011 Mye mulig det du 20.02.. Sa aldri at jeg skriver perfekt norsk, tvert imot. Men jeg sliter heldigvis ikke med veldig opplagte skrivefeil. HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #12 Skrevet 22. oktober 2011 Trenger da ikke slite med lekser fårdi om man har dyseleksi da. Har det selv, og fikk bare 4 og 5 på vgs.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #13 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg skjønner deg godt... man virker veldig dum..., men det kan jo være at han har dysleksi da! Merkelig at han ikke har retteprogram slik at nettsiden ikke inneholder slike ikke eksisterende ord som "hvar"!? Det jeg synes er rarest er ofte at folk gir en beng i om de skriver riktig eller ei... hvis noen påpeker at jeg skriver noe feil ville jeg jo bare rettet på det istendenfor å holdt på mine feil...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #14 Skrevet 22. oktober 2011 Flott å høre, du 20.03. Men jeg lurer på, er det "frekt" å rette på folk når de skriver feil? Jeg føler nemlig det er det.. Er redd noen vil ta seg veldig nær av det dersom jeg kommenterer skrivefeilene deres!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #15 Skrevet 22. oktober 2011 Jøss, når fikk rettskriving betydning for kjærlighet? Jeg er norsklærer og "ser" skrivefeil over alt, men jeg lar ikke norsklæreren i meg stå i veien for kjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #16 Skrevet 22. oktober 2011 Hmm...jeg er gift med en fantastisk mann, omsorgsfull, snill, MASSE humor, utdannet sivilingeniør og god intektsgivende jobb. Pen og veltrent er han også hvis det er av betydning. Verdens beste pappa til våre to barn og mitt barn fra tidligere forhold. Stiller alltid opp. ...men vet du? Han har ikke dysleksi, men skriver som en gris og har masse skrivefeil....bryr jeg meg? Neppe...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #17 Skrevet 22. oktober 2011 Kjære norsklæreren Rett/feilskriving setter ikke en stopper for kjærlighetslivet. Er bare det at mange (inkl. meg) tar andre mennesker mindre seriøst når de ikke klarer å utrykke seg ved norsk rettskriving. Dette gjør jo selvfølgelig ikke at jeg misliker hele han, fordi han ikke skriver rett! Er bare en side som jeg kanskje synes han bør forbedre. Han er snill, skjønn, og tvers igjennom en herlig fyr. Er bare det at det er litt slitsomt å lese sms eller meldinger på facebook fra han..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #18 Skrevet 22. oktober 2011 Vel, det er mange som skriver helt perfekt svada. Hører ikke skrivefeil i en god samtale, men man kan høre mye annet før øra ramler av... Klarer ikke ta folk som virkelig bedømmer andre pga skriftsspråket helt seriøst jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #19 Skrevet 22. oktober 2011 Det er fullt mulig å være både intenligent og ha en doktorgrad selv om man har dysleksi. ved første øyekast kan det virke som "dum" kanskje. men viste du at dyslektikere sjelden klarer å se sine egne feil? selv om de leser over det de har skrevet?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #20 Skrevet 22. oktober 2011 Så noen illustrasjoner en gang som skulle gi et innblikk av hvordan det er å ha dysleksi (ulike vinklinger eller typer). Wow - skal si det gjorde inntrykk! Det så slettes ikke greit ut å hanskes med.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #21 Skrevet 22. oktober 2011 Er det lov å skrive "visst" på bokmål? Trodde det bare var "hvis"... Og hva med "irriterendes"? Er det et ord? "Irriterende" kanskje?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #22 Skrevet 22. oktober 2011 Min samboer skriver også mye feil. Vet ikke om han har dysleksi siden det aldri er blitt undersøkt, men skrivefeilene hans kunne ikke brydd meg mindre! Jeg elsker han for den han er og absolutt ikke måten han skriver på! Jeg orker heller ikke å påpeke det, fordi jeg merker at dette er noe som plager han. Han spør meg om hvordan ord skrives om han vil ha hjelp til å skrive de rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå