Shamy Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har vært i et fast forhold i 3 år og har prøvd å få barn lenge. De siste ukene har jeg hatt store smerter i underlivet. Var 11 dager forsinket med mens og trodde jeg var gravid. Har vært sykemeldt i over en uke nå pga. av smerter, kvalme og svimmelhet. I går fikk jeg beskjed om at jeg hadde klamydia og er sendt videre til gynekolog da det er mulig at sykdommen har utviklet seg til eggleder/eggstokkbetennelse. Jeg ble så ødelagt og helt paff. At jeg skulle ha klamydia hadde jeg virkelig ikke trodd. Jeg stoler på sambo og han så meg inn i øynene i går og sa at han ikke har vært utro og det tror jeg heller ikke. Jeg har heller ikke hatt noen sidesprang, så det kan ikke være meg. Han fortalte meg at eksen hans (som han hadde sex med for snart 3,5 år siden) hadde kontaktet han om at hun var smittet. Siden han gikk på en sterk antibiotikakur trodde han ikke at han trengte å oppsøke lege for å få fler tabletter. Er det mulig at han har hatt dette i kroppen sin SÅ lenge uten å "slått" ut på han? Hvis han da smittet meg med dette for 3 år siden, ville det ikke da ha slått ut på en test hos legen min for 1 år siden? Aner ikke hva jeg skal tro.. Er helt knust.. Håper noen kan hjelpe meg med noen svar..
Gjest yrild Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Huff... man skal jo aldri si aldri.. det skjer jo feil når man tester, men det skulle absolutt ha slått ut på testen for et år siden ja! Håper bare du ikke får varige skader!!
Tessy Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Skjønner bekymringen din... Etter det første forholdet jeg var i som involverte sex var jeg omtrent et år uten ny partner. Stolte på eksen som sa han hadde estet seg og ikek hadde noe..men så feil tok jeg da. For da jeg hadde ny partenr valgte jeg å teste meg, og joda..klamydia. Så jeg ringte jo så klart min daværende partner og trodde det var han, men han testet og hadde det ikke. da fikk jeg litt panikk for jeg skjønte jo da at jeg minst hadde hatt det i sikekrt ett år...hadde ingen symtomer jeg da. Men jeg beg å frykte for fertiliteten...var livredd til tider! Men det kunne jeg ta helt med ro tydeligvis, da jeg om min nåværede samboer har ei nydelig datter! Håper virkelig for din del at det ikek er noen komplikasjoner da! Syns også det er litt merkelig hvis du testa for et år siden med neg res...hm!
lille-my-april Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 hmm... hadde vel holdt en knapp på at typen hadde hatt snoppen en plass han ikke burde. Nå er ikke jeg noen ekspert. Men det burde nok slått ut viss du ble testa for ett år siden. Så vidt jeg vet smitter dette kun ved seksuell kontakt...
Shamy Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2011 Ja, det burde vel slått ut på en sånn test? Aner ikke jeg.. Skal heldigvis til gynekolog til uka for å sjekke litt ekstra. Skal forhøre meg med han om det faktisk er mulig å være bærer av det så lenge.. Synes den unnskyldningen er litt tynn skal jeg være ærlig... Tror bare at jeg ikke vil innse det selv Tusen takk for svar.. Måtte bare få litt frustrasjon!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg vet ganske sikkert at klamydia kan ligge lenge/mange år hos både en mann og kvinne uten at man får symptomer på det, og jeg mener å ha hørt at det ikke trenger smitte heller når det ligger i "dvale" ...Men det siste er jeg ikke sikker på. Ring legen og forhør deg hvordan det fungerer før du mistror samboeren din! Lykke til og håper at du ikke har fått noe varige mèn hvis det viser seg at du har gått med dette over lang tid... =)
*bubbs* Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Testene for klamydia er ikke sensitive nok til å si 100% at du ikke har det når testen er negativ. Se her: http://tidsskriftet.no/article/2115449 Det kan altså hende at du hadde det selv for et år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå