Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Ja, nemlig. Dere kommer garantert å si til meg hvor uansvarlig jeg er, men jeg tenker som så at hun kommer til å få tak i alkohol uansett fra noen andre, og da ofte hjemmebrent. Jeg tenker som så at da er det bedre at jeg kjøper til henne enn at hun skal kjøpe noe dårlig hjemmebrent. Man kan på ingen måte forhindre at ungdom under 18 år drikker alkohol, hvis man da ikke burer dem inne, og det kan man jo ikke gjøre. Ungdommen drikker selv om foreldrene sier de ikke får lov.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg kjøpte til min bror da har han 17 år (jeg var 20 år da). Har aldri hatt dårlig samvittighet for det;)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Er enig med deg, best å vite hva de får i seg. Men jeg tror ikke jeg hadde kjøpt sprit, heller vin osv. Det er pga min dårlige opplevelse med sprit da:)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg kjøper også til min 16 åringe bror.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Kjøpte også alkohol til min søster da hun var 17 år- jeg er 7 år eldre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 For det første: Det er ikke lov å kjøpe alkohol til mindreårige, og for det andre: Det dere kjøper til yngre søsken, er det de drikker i tillegg til det de får tak i selv.. Med andre ord: De drikker dobbelt så mye som de ellers ville gjort...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 Helt enig med 19.18.. Trangsynte folk, herregud! Snakker av erfaring jeg Det søsteren min kjøpte til meg som 17 åring ( rusbrus, cider etc) var det jeg drakk i tillegg til sprit som ble servert på fest. Er det ingen av dere nek som har sett reklamen til vinmonopolet?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Ikke bare er det ulovlig, men om man blir så full at man må på sykehuset å pumpes, så spør helsepersonellet om hvor de mindreårige har fått tak i alkoholen...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Dere som sier det er ulovlig, fy fy og bla bla bla. Har dere glemt hvordan det er å være tenåring, drakk ikke dere når dere var 17 år ? Eller er det dere som sitter med unge,hus gift og blitt kjærring som 20 åringer og leker voksene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå