Gå til innhold

Hva synes dere om denne bilen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har akkurat blitt slutt mellom meg og samboeren min så jeg er nødt til å finne meg en billig bil. Bilen skal stort sett bare brukes mellom jobb, skole, barnehage og matbutikk. Lengst unna er jobben min som er 5 km unna. Er avhengig av at bilen har stort bagasjerom så jeg får med meg barnevogn osv.

 

Har 3 barn i alderen 8 mnd, 6 år og 7,5 år.

Tenker at denne bilen kan være fin akkurat nå som økonomien er svært dårlig så får jeg prøve å legge meg opp penger til å kjøpe en bedre bil på nyåret.

 

Tenker på denne bilen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31104698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke noe om den bilen. Alt for gammel etter min smak. Husk at jo nyere bilen er jo sikrere er den. Du kan fint finne nyere biler enn den til lav pris.

 

Og en annen ting. Ser det er magebelte i midten bak. Hvordan har du tenkt til å få sikret alle 3 ungene sikrest mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en helt grei bil det der. Sjekk om det har vært noen problem med bilen før . Disse bilene har av og til problemer med radiatoren viss ikke bilen har vært fiksa på en stund el topppakning. Sånn typisk sjekk ting. Sjekk bremser, foringer, dempere, rust. Sånn kritiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.00.

En unge på¨7,5 år må ikke sitte bak i midten kan fint sitte framme med mammaen sin. Er ikke alltid smarteste å kjøpe en nyere bil til den prisen da det kan være utrolig mye tull med den. Og mye dyrere deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her:

 

Jeg vet at denne bilen ikke er like sikker som nyere biler men utifra økonomi akkurat nå så har jeg ikke mer enn 10-15000 kr å avse til en bil akkurat nå. Det blir alt for tungvindt å levere barn i barnehage, på skole og så komme seg på jobb uten bil så jeg er nødt til å få skaffet meg en midlertidig bil.

 

Ang magebeltet bak så finnes det jo mange gode bakovervendte seter som kan festes med 2 punktsele da :) Det har jeg sjekket ut. Evt. kan jo minstemann sitte foran uten airbagen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal ha såpass gammel bil burde du gå for en Volvo.

 

Vi hart en 940 stasjonsvogn fra 1994, og det har ikke vært noe galt med den siden vi kjøpte den. Er oppvokst i en Volvofamilie, og det er sjeldent det er noe galt med de. Og skulle noe først skje så er det billig å reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte jeg skulle ringe og forhøre meg litt om bilen etterpå.

 

Skal ta å sjekke ut Opel Omega også.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda er gode biler.

Men et problem bilene produsert på den tiden hadde var at baklyktene var utette. Da kunne det komme vann inn i lykten og det kunne også trekke inn i bagasjerommet. Så se etter vanndråper på innsiden av baklyktene.

 

Den har gått langt, men noe mer er vel ikke å vente av en så gammel bil. Kan vel heller ikke forvente at den går i mange år.

 

Men du bør også spørre om hvorfor det følger med ekstra motor. Er den som sitter i nå sliten og må skiftes er det en stor prosess som koster ganske mange tusen selv om du har motoren.

 

Og siste ting, 88HK er lite, så ikke forvent at den suser opp bakkene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...