Gå til innhold

Oppdragelse - barn i trassalderen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, lurer rett og slett på. HVOR mange advarsler er det greit å gi en på snart 3, om at han/hun f.eks ikke får lov til å røre persiennene? Min snart 3- åring sto her å rista på persiennene, tok henne vekk etter første advarsel og hun gjorde det igjen. Og hvilken metode er det best å bruke? Bare fjerne de fra situasjonen? Hun skjønner at hun ikke får lov, og gjør dette på pur trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du selv sier; du skal fjerne dem fra situasjonen. Og VÆR KONSEKVENT. Om hun rister persiennen 110 ganger, så må du fjerne henne 110 ganger. Bruk gjerne timeout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.. Må innimellom heve stemmen til henne litt for at hun skal høre etter, mye mulig det er feil av meg, men slik blir det når man blir litt irritert. Har prøvd timeout, men det hjelper faktisk ganske dårlig her. Ber i mitt stille sinn at trassalderen snart går over ;)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det BLIR bedre ;) "Bare" bit tennene sammen og prøv så godt du kan å stå ut med det. Dersom du gir etter, f eks lar henne stå og riste i persiennene, da har du tapt - og vist henne at om hun gjør en ting nok ganger, så får hun lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man klarer ikke å unngå å heve stemmen innimellom. Men det er vitkig at vi prøver så lenge og så godt vi kan. Moren til min mann kjeftet og skrek masse på ham så lenge han kan huske; så når han ble 9-10 år ble han rett og slett immun mot "maset" hennes og hadde ikke respekt for henne lenger. Så vi tjener MYE på å være rolige; for da har det MYE mer effekt dersom vi faktisk blir skikkelig sinte når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...