Gå til innhold

barn i oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Oslo med småbarn, men akkurat her vi bor er det lite barn, det er litt dumt. Det er viktig for meg å finne et nabolag som vi alle kan trives i på lang sikt før barna når skolealder. Trenger tips!

Trives i utgangspunktet i sentrumsnære/urbane/"unge" områder, og ikke for langt mot vest. Men det kan være perler rundt om vi ikke kjenner til. Jeg vil gjerne ha det beste fra byen "utenfor døren": butikker (spesielt de små, søte), kafeer, kulturtilbud og godt kollektivnett. Det har jeg nå, men savner lekeområder, flere barn rundt oss og en følelse av et slags nabolag hvor det er mulig å bli kjent med folk, og hvor det blir naturlig for barna å finne lekekamerater. God skole er også viktig. Er det mulig å finne et sted hvor både byfølelsen og ønsket om et nabolag som barn kan trives i blir ivaretatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ST-Haugen? er et sted jeg bere blir mer og mer glad i.

Kolboten da?

Ski?

Skrevet

Takk for tips! St.Hanshaugen er et av stedene jeg selv tenker at jeg kan trives. Men redd for at det er litt lite barn der, at mange flytter lenger ut av sentrum før barna begynner på skole, at det kanskje er mye "gjennomtrekk", usikker på om det er et sted folk slår seg ned med barn? Synd om det er slik...

Skrevet

Jeg tror tvet i mot at ST. haugen og omerådenen rundt er en plass hvor fler bosetter seg.

Skrevet

Altså, det er jo press på alle sentrumsskolene, så plenty av nabolag i indre by hvor det er stint med barn.

I sjangeren hyggelige, barnerike områder som ikke har de mest belastede demografiske trekkene og bra skoler, tenker jeg steder som Adamstuen, St.Hanshaugen, Rodeløkka, Kampen/Vålerenga og Marienlyst.

Vil man litt lenger ut, hvor boligprisene gjerne er hakket lavere for familieleiligheter, er Ekeberg, Høyenhall/Manglerud, Grefsen og Hasle områder hvor jeg tenker det er levelig selv om man liker å bo sentralt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...