Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 ... Men la være å benytte oss av den frem til 1. april? Vi kan jo søke fra første april så klart, men da får vi sikkert ikke plass før i august (da tar de vel heller inn folk som betaler fra januar)... Jeg begynner i ny jobb 1. mars, og da har far 7 ukers permisjon, men etter det så MÅ vi rett og slett ha bhg-plass...
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Vi søkte forresten på bhg-plass allerede i slutten av august, så søknaden ligger allerede inne
Foccacia Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Her jeg bor kan man få plass, men man må betale for den selvom man ikke bruker den. Gutten min skal begynne 1 januar, men har plass nå som vi må betale for. Skikkelig kjipt, men tør ikke risikere å stå uten plass. Både jeg og pappan må jobbe.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Ja, vi skal så klart betale for plassen fra januar av Blir MYE dyrere om mannen eller jeg må sulle hjemme med kontantstøtte helt til august, for å si det sånn!
Foccacia Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Ja, er jo verdt det. Jeg ville ringt og hørt med de barnehagene du har søkt om hvordan det ligger an med plasser
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Ja, vi skal ringe førstevalget vårt på mandag
Gullungen <3 Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg jobber i kommunal barnehage og her har vi som regel at plassen skal tas i bruk 1 mnd etter oppstartsdato ellers mister man plassen. Skal ikke være slik at de som har mulighet til å betale lenge skal "holde " på en plass. Den regelen gjelder både de kommunale og private her. Vi trenger ikke plass før beg av april men har søkt fra januar for da er det lettest å få plass. Far skal ha permisjon de 6 første ukene som hun MÅ begynne i barnehagen så hun får en laaang innkjøring. Barnehagen har sagt at dette er greit om vi får plass. Lykke til
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 Hehe, ja da får det bli en laang innkjøring her også. Gjør for så vidt ikke så mye det da Hvor mye "må" barnet ditt (og mitt) være i bhg frem til 1. april da Gullungen?
april2011mamma Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 alle barn født før 1 september har rett på plass når de blir ett år bare så dte er sagt. jeg er selv pedagogisk leder i en barnehage .... plassen må bli tatt i bruk og de t finnes faktisk grenser for hvor lang innkjøringen kan være ..... først og fremst ville jeg o tenkt på det beste for barnet mitt??? og dte beste for et barn som skal begynne i bhg er absolutt ikke at mor eller far er med på innkjøring i 2 mnd!!!! det gjør kun ondt verre for barnet desverre......
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Så vi har mao rett på å få bhg-plass med oppstart 1. april da barnet blir ett år gammelt den 10. april? I så fall søker vi jo full plass fra 1. april og tar innkjøringen da Så flott at det er bhg-personale her på Småtroll, slik at forvirrede førstegangsmammaer som meg får så god info
Valiana Skrevet 22. oktober 2011 #11 Skrevet 22. oktober 2011 Du har nok dessverre ikke rett på plass før 1. august vil jeg tro, selv om det sikkert er noen kommuner som lover plass fra 1årsdagen. Gratulerer med ny jobb :-)
Gullungen <3 Skrevet 22. oktober 2011 #12 Skrevet 22. oktober 2011 Vi har nok ikke krav på plass før oppstart i august Madolyn. Snakket med sjefen min og han sa vi kunne møte opp et par timer et par ganger i uka. Har jobbet i barnehage i 12 år og har ikke vært borti noen som har hatt trøbbel etter lang innkjøring. Er ikke noe krav om hvor lang innkjøring man kan ha. Skulle gjerne søkt plass fra april jeg men det er størst sjans for å få plass når det andre opptaket er i midten av desember Pappaen sin permisjon er låst så da blir det slik for oss.
lillenims Skrevet 22. oktober 2011 #13 Skrevet 22. oktober 2011 "Vi" startet tidlig i barnehage, og hadde igjen omtrent 2 fulle mnd av permisjonen (vi hadde forlenget den med ganske mye ferie i tillegg, så hun var ikke 8 mnd). Disse fordelte vi så hun i starten hadde fri 1-2 dager i uka og max 6 timer dager de andre dagene (2 av de timene sov hun). Etterhvert fikk vi full plass, og da var det fremdeles tid til korte dager. Gradvis har de blitt litt lengre, nå hender det hun er der 8 timer om dagen (nå er permisjonen over, men vi har fleksitid begge to). Så det å ta ut permisjonen fleksibelt kan jo være en god løsning om man må ta i bruk en barnehageplass tidligere enn man egentlig ønsker. Det er selvsagt avhengig av en jobb der dette er mulig.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. oktober 2011 #14 Skrevet 22. oktober 2011 Da mannen min driver en forretning og jeg starter i ny jobb er det vanskelig å gradere permisjonen Men blir spennende å ringe barnehagen på mandag; vi har utrulig mange bhg rundt her, så håper å få til en fin løsning med en av bhg som vi liker...
Gullungen <3 Skrevet 22. oktober 2011 #15 Skrevet 22. oktober 2011 Vi har også strekt permisjonen et godt stykke. Hun vil være 14 mnd når fars permisjon er over Fars jobb gjør at han er nødt til å ta ut permisjon med en gang jeg går ut i jobb, derfor ble det litt tull med barnehagestart og permisjon. Finner nok en løsning som passer lille vennen bra tenker jeg ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå