Gå til innhold

Leverer dere barnet i barnehagen med

Anbefalte innlegg

Skrevet

bleien full av bæsj?

Tre ganger siste uka har lille bæsjet seg ut rett før vi skulle til å ta på klær og sette oss ut i bilen for å kjøre til barnehagen.

Jeg kunne ikke tenke meg å levere fra meg lille med bæsj i bleia, så jeg bytta selv om det førte til "morgenskjemaet sprakk" og jeg ble litt for sen på jobb.

Hadde det vært en buss jeg skulle rekke, så måtte jeg nok bare dratt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg en to-tre ganger. Har skjedd hun har bæsjet akkurat idet vi svinger opp mot barnehagen, eller på veien. Og siden vi har 30 min kjøring til barnehagen har jeg levert henne med bæsj i bleien-ja.

Skrevet

Har kommet til barnehagen med bæsj i bleia noen ganger jeg også, men da har jeg skiftet i full fart på stellebordet der. Å skifte en bleie gjør jeg i en fei så det er ikke mye forsinket jeg blir på å gjøre det i forbindelse med leveringen..

Skrevet

Ja, men da er du jo på veg, så det er du nødt til. Hadde jeg også gjort, hadde ikke snudd for å bytte bleie. Men om det var bæsj før vi dro hjemmefra, bytter jeg.

HI

Skrevet

Ja, skulle leg snudd når vi var like ved barnehagen, en tur som tar 30 min hver vei, så hadde jeg brukt en time til og fra for å bytte den bleien. Og det hadde jeg ikke gjort. Det er flere ganger jeg har tatt bleien fil på henne også, og at hun har tisset gjennom den på vei til barnehagen. Men hva skal man gjøre? hehe.

Skrevet

Fyller de bleie hjemme, så skifter vi selvfølgelig hjemme!

Fyller de bleia på veien, så skifter vi når vi kommer fram.

Å skifte en bleie tar da ikke mange minuttene, og hvis DET er det som skal til for at skjemaet sprekker, så bør man kanskje starte dagen litt tidligere......

Hvorfor i all verden lager du en problemstilling ut av dette?

Skrevet

pleier være veldig stresset på morningen her hjemme. Er alene med ungen så får bare så vidt gå på do uten at hun hyler. og hun er alltid trøtt og sur om morgenen, spesielt om jeg må vekke henne. noe jeg må gjøre av og til. vi tar buss til barnehagen, og jeg MÅ ta bussen som går 6.55 for å levere til 7.15, for så å rekke tog, og etterpå buss igjen, for å rekke jobb til kl 8.

Det har hendt at hun har bæsja rett før vi skal gå. Jeg har blitt kjempestressa, og skiftet i full fart. og når jeg blir stressa, merker hun det, og blir sur. Tar henne uner armen, og springer til bussen med en hylende unge som "vil gå selv"

Hadde det vært krise, og jeg VET jeg ikke hadde rukket det, hadde jeg ikke skiftet og heller sagt at det skjedde på veien. Men det har ikke hendt ennå.

Skrevet

De av barna som har bæsjet i bleia på vei til bhg. sier oftest foreldrene selv at ungen har bæsjet og at de skal skifte på han/hun før de går.

Teit å bare late som ingenting hvertfall...

Skrevet

det skjedde aldri med barnet mitt, hun bæsjet bestandig senere på dagen. Men jeg jobber i barnehage selv nå og har full fortståelse for at barn leveres med bæsjebleie i blant. For hva skal man ellers gjøre hvis småen bæsjer på veien til barnehagen? Hvis barnet bæsjer like før dere skal ta på yttertøyet og dra så kan dere jo skyndte dere å skifte, men skjer det på veien til barnehagen så har man faktisk ikke mulighet til å skifte før man kommer. Har tatt i mot småtasser med bæsjebleie flere ganger jeg. Er ikke noe problen i det hele tatt, da vinker vi til mamma/pappa og så går vi på badet og skifter bleien. For meg spiller det jo ingen rolle om barnet har bæsjebleie klokka 8 eller klokka 10, jeg skifter den jo uansett!

Jeg møter også forståelse fra foreldrene dersom barna en gang i blant har bæsjebleie når de henter (de har IKKE gått med den lenge altså).

Men det hender jo f.eks når vi er ute om ettermiddagen at noen bæsjer. Vi pleier å sjekke stumpen for bæsj jevnlig når vi er ute, men det kan altså av og til skje at noen bæsjer akkurat på den tiden mellom at jeg har sjekket og at mamman dukker opp for å hente. Småbarn bæsjer, sånn er det bare og man skifter så fort man kan!

Skrevet

Hvis ungen bæsjer hjemme rett før vi skal dra, så skifter jeg på ham. Aldri så stress at noen minutter ekstra er krise.

Hvis ungen bæsjer i bilen på tur til barnehagen så leveres han med bæsjbleie. Da sier jeg ifra når jeg leverer ham, at han har levert fra seg i bilen. Har skjedd to ganger på et halvt år. Tror nok ikke at det er et stort problem for barehagen. Damene på "vår" avdeling er like blide uansett i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...