Gå til innhold

Bevegelig hard klump i magen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva kan det være? Er litt hard og det blir fort ømt når jeg tar på den. Den flytter seg rundt omkring i magepartiet selv, og jeg kan kjenne bevegelsene som om det er en baby som stryker rumpa si bortetter magen.

Jeg kan også flytte rundt på den selv med hendene. Er redd dette kan være noe farlig, siden jeg attpåtil sliter med at jeg sover og sover, men aldri er uthvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er så lang ventetid hos lege ville jeg seriøst bestilt time hos en privat lege så jeg fikk tatt en ultralyd eller bilde for å seg hva det var.

 

Men jeg kjenner ei som fikk en stor svulst i magen da, så jeg er nok litt mer lettskremt når deg gjelder slikt enn folk flest.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mer sannsynlig at det er tarmbevegelser du kjenner - tarminnholdet forflytter seg jo bortetter tarmene, og er det mye i dem kan de bli ganske ømme å trykke på. Man kan også flytte litt på tarmene.

Og hvis tarmsystemet er i ubalanse så kan man bli veldig sliten da det er der vi tar opp næring, og 70-80 % av immunforsvaret vårt er i tarmfloraen.

 

Jeg hadde ikke vært bekymret hvis jeg var deg, sannsynligheten for at det er noe farlig er ikke stor! Men få det sjekket hos legen når du skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette et er jo en klump jeg kjenner godt. Når jeg kjenner bevegelsene kan jeg ta på magen og kjenne at det er denne klumpen som beveger seg. Klarer ikke helt å finne ut av størrelse, men den er rund, kanskje bittelitt avlang.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en dyptliggende fett/hår-kul som er betent. Hvis du kan bevege den i et gitt område. Sitter den "fast" en plass, altså at den binder seg fast til nederste del av huden på en område men kan dreies i alle retninger og litt til sidene? Da tror jeg det er det. Slike betennelser kan bli ganske store! Ikke farlige men bør jo kuttes opp og tømmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bevege den fra skambeinet og opp til sånn ca. ribbeina. Den sitter ikke fast i huden, den er inni magen under huden, som en slags innvolle.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...