Gå til innhold

Kan noen gi meg oppskrift på pinnedeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i marka straks og jeg har aldri lagd det før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En halv liter vann, en pk gjær, en ss sukker, to ts salt, og mel så det blir en smidig deig. Bruk lunkent vann og legg deigen i en tett boks så eser den på veien til bålet :-) Bruk gjerne pinner som er like tykke som en pølse så kan man putte en pølse oppi når de er klare. Supergodt.

Vil du ha bolleaktig smak tilsetter du 1/2 dl sukker isteden, da kan du ha syltetøy i midten når de er klare, eller sjokolade :-)

Skrevet

glemte 1/2 dl olivenolje eller annen olje som du har, kan også bruke smeltetsmør eller flytende smør.

Skrevet

Hjemmelaget pinnebrød stekt på bålet smaker alltid godt og kan lages i uendelig mange varianter.

Du trenger:

500 g mel (bruk gjerne litt grovt mel)

2 ts bakepulver

5 ss sukker

1 ts salt

1 dl matolje

ca 2 dl lunket vann

Slik gjør du:

Bland det tørre. Spe med vann og olje til deigen har plastelinakonsistens. Form en klump deig til en pølse og tvinn denne rundt en pinne. Stek brødet over glørne til det er gjennomstekt og slipper pinnen. Brødet kan fylles med f.eks syltetøy. Du kan også tvinne deigen rundt en pølse på spidd og lage «pølse i slåbrokk». Bruk gjerne andre smakstilsetninger som f. eks kanel eller revet ost i deigen

Skrevet

Takk for svar. Fant en oppskrift på nettet som var lik denne men uten sukker, og den var knallgod. Vet barna bruker få dette i bhg men har aldri lagd det selv før. Neste gang tenker jeg prøve med litt ost i deigen og pizzakrydder. Ser for meg at det er kjempegodt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...