Gå til innhold

Når barnet ditt har bursdag, tar dere med frukt,grønnsaker eller lignene i bhg for og feire ditt???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg baker kake eller har med is. Men i mange barnehager er ikke det lov, så de har med frukt osv.. Om datteren din er glad i det, så blir det sikkert kjempebra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjord hadde ungene med oppdelt grønnsaker og dipp, i år hadde han med seg oppdelt frukt på pinne (bedre variasjon av kjærlighet på pinne) jenta hadde med seg frukt og bær spyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det ikke tillatt å ta med noe spiselig når barna har bursdag.

Det er flagg, krone til bursdagsbarnet, dang og så får han/hun velge en lek de skal leke. Fokus på at man kan feire uten mat. Og så kan man feire med mat hjemme, om man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan gå lei av dette grønnsaksmaset i bursdager snart. :) hihi...

Datteren min er kjempe glad i ost men jeg tar ikke ost til hele barnehagen av den grunn..

 

 

Men det er en kjempe ide hvorfor ikke ?

Hvor gammelt er barnet ditt? pass på at det er noen "myke" grønnsaker der og slik at alle kan spise.

 

Synes egentlig at fruktsalat med vaniljesaus, er bedre jeg da. før liksom mere følelsen av fest. men det er meg.

 

I barnehagen vår er det heldigvis vanlig at barna har med IS og evt en kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jenta di er glad i det, så ta det med. Hvis det er hun som er glad i det og ikke du som vil at hun skal like det over alt på denne jord... Er hun mer glad i sjokoladekake, is eller annet så hadde jeg tatt med det. De fleste unger pleier ikke å være så forskjellig der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde med oppkuttet jordbær, kiwi, ananas, banan mm. Dekket et brett med sølvfolie og hadde en kopp med ballonger midt oppi.

 

Cocktail pinner til å forsyne seg med.

 

Det var kjempestas! I den nye barnehagen så har vi ikke med noe, barnehagen spanderer is og så er de ofte på tur og lager natur-krone av kvist og kvast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke lov å ta med noe når barna har bursdag. Barnehagen ordner med langbord, oppskjært frukt og litt saltstenger ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke med noenting i barnehagen når det er bursdag. barnehagen vil ikke ha kake ol, de feirer heller med krone og kappe, sang og et eventyr som barnet velger.

 

Oppskjåret frukt spiser de i barnehagen hver dag uansett om det er bursdag eller ikke.

 

Bursdagen feires hjemme og vi inviterer barnehagebarna til mat og kaker her:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det barnehagen som står for servering når de feirer bursdag.

 

Da har de smoothie eller smootie-is etter kunsj. Samt at bursdagsbarnet får krone, de synger bursdagssang og bursdagsbarnet får velge et eventyr de skal lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har med kake eller is når det er bursdag.

 

Oppkuttet frukt på fat serveres hver dag i barnehagen så det er liksom ikke "fest" for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...