Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Har alltid satt setet til jenten min på høyre side bak (motsatt fra der jeg sitter), for jeg har fått det for meg at det er tryggere på den siden. Er det bare meg? Hvilke side har dere setet på?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Min yngste sitter der. Hun er to år og sitter bakovervendt. Min eldste sitter bak meg, bar sjåførsiden. Han sitter i stol han og, men en slik hvormmann kan ta av ryggen også er det bare buta igjen. Han blir 8 i nivember.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Rett bak meg (passasjerside), bak sjåføren, og et i midten!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Tryggeste plassen er i midten bak, nest tryggest bak passasjersetet. Men det er tryggere å ha barnet i bakovervendt i forsetet (så lenge airbagen er forsvarlig skrudd av) enn å ha det forovervendt i baksetet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Minsten på snart 4 sitter bak passasjersetet, eldste på snart 8 sitter bak føreren. Når vi hadde bare ett barn, satt han bak passasjersetet. Byttet når minsten fikk bakovervendt, stort sete. Da mistet vi deler av reguleringsmulighetene på setet foran, og det ble nødvendig å sette han bak passasjeren.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 I midten bak, DET er den tryggeste plassen! Det burde jo alle kunne tenke seg til selv. Det er midt i bilen, det sier seg selv at det er tryggest!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 I Caravellen har vi har 2 åringen bakovervendt helt til venstre (bak føreren), 4 åringen sitter stort sett framovervendt i midten, og 7 åringen til høyre. 9 åringen har ikke barnesete lenger. Det hender at 4 åringen og 7 åringen sitter enten til høyre, venstre, eller i midten på bakerste rekken også (8-seters bil). I Poloen sitter 2 åringen på høyre side, og 4 åringen på venstre side. Jeg vil helst ikke tenke så mye på hvor i bilen det er tryggest. Når du får flere barn vil du forstå hvorfor ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 Har tre barn. Eldste sitter bak førersetet (bruker ikke bilsete), yngste sitter (bakovervendt) i midten, og mellomste sitter på beltestol bak passasjersiden.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 2 år og litt, sitter i midten, bakovervendt. Litt trangt i en Ford Focus, men der skal hun sitte lenge! Vi voksne får heller ha det litt trangere...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Bak sjåføren pga plass. Blir forovervent her når hun blir en liten tanke større, dette pga plass. Mamma har en liten bil, og jeg kan ikke kreve at hun skal skaffe ny bil når hun gjerne kjører på oss gratis.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 4 åringen sitter på høyre side i bakovervendt sete. Skulle gjerne hatt henne i midten.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 Et i hvert sete jeg ikke sitter i.... De 3 minste bak og 12, snart 13 åringen foran
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 vi har barnet på 7 år i et integret sete fra mecedes benz. og 2 åringen har vi i et vanlig barnesete fremovervendt bak passasjersete. framovevendt er pga oppkast under turen ved bakovendt stilling. det skjer fremovervendt også, men sjeldnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå