Gå til innhold

Sex i går kveld....positiv eggløsningstest i dag tidlig. Sex i kveld?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neida, det er bare en myte. Kjør på. Hvis du har sex i kveld er det vel ca. 24 timer siden sist og mannen produserer millioner av sædceller i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til i morgen.

Myte du? Rart min gynokolog sier noe annet, jeg har selv vært prøver og hatt flere prøverørsforsøk.

Det er ikke en myte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh - spør du her inne om du skal ha sex ikveld?

Hvorfor kan du ikke ha sex både ikvel, i morgen og i overimorgen? Er sex blitt en arbeidsrutine for dere prøvere?

 

Ha sex så mye hjertet lyster - babyen kommer om det er meningen den skal komme. Uromantisk å pule på skjema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt gravid på 1.forsøk alle 4 gangene. vi hadde sex hver dag (selvfølgelig med noen unntak), og da satt den hver gang. Så det er ikke alle som får dårligere sædkvalitet pga hyppig sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex hver dag i prøveuka, til og med dagen etter EL er vårt regime. Gynekologer og leger vi er i kontakt med (prøvere på andre året) poengterer stadig at for å lykkes skal man ha sex dagen før EL, på EL, og dagen etter. Men vi helgarderer altså og har sex daglig den siste uka frem til dagen etter EL.

 

Det er en myte at vanlige folk skal pule bare annenhver dag i prøveperioden. Dersom man har fått påvist lav/dårlig sædkvalitet kan ett av virkemidlene for å kommei mål være å trappe ned til annenhver dag, slik at de få cellene som er der skal være av bedre kvalitet og litt flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei legen din er helt sikkert virkelig. Men det er en myte at vanlige folk som ikke har fått påvist noe som helst feil skal unngå å ha sex for ofte. Er alt i orden er det ingenting som tyder på at man blir lettere gravid av å holde igjen på kruttet, heller tvert imot. Som jeg prøvde å forklare over her. Det er kun om man har fått påvist nedsatt sædkvalitet at man som ett av tiltakene anbefaler å holde igjen litt, og ha sex kun annenhver dag. Vi andre kan hoppe i høyet sent og tidlig uten at det vil påvirke i negativ retning. Heller motsatt, noe som jo sier seg selv. Des oftere man for forsyne seg, des mettere blir man ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 barn, vært gravid 6 ganger. Alltid hatt sex HVER dag i uka før el, og hver dag i el-dagene....full klaff her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...