MammaMøOgDeSøteSmå Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Var i Nøstebarnbutikken her forleden, og så at de selger teppene for 750 kr. De er helt like som de jeg har strikket til mine barn. Tror dere det er noe marked for å strikke og selge disse? Har aldri solgt noe jeg har laget før...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 helt sikkert.. men ikke for 750kr. skeptisk der ja.
MammaMøOgDeSøteSmå Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2011 Takk for svar! Ser for meg at prisen må ligge godt under utsalgspris i butikk da, for å få solgt de! Kanskje 500-550 kr, hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Du må jo ligge et stykke under i pris og så får du regne på det: pris på garnet og arbeidstid, evt frakt? Tror ikke de som sitter og strikker barneklær til 450-500 kr for gensere, bukser i div mønster egentlig tjener så mye på det. Det går jo med en del tid. I den sammenhengen er det jo mer krevende å strikke gensere, i tillegg med mønster etc... Prøv?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Tror det skal gå helt fint så lenge du ligger noe under butikkpris. 500-550 høres for meg helt greit ut:-)
MammaMøOgDeSøteSmå Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2011 I forhold til antall arbeidstimer er det nok svært lite å tjene,det har du rett i! Tenker det hadde vært moro å prøve likevel, og siden jeg liker å strikke er det jo bedre å få igjen noen få hundrelapper for det jeg har laget, enn ingenting
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 I følge nøstebarn sine nettsider trenger du to nøster til 98 kr for å strikke et slikt teppe, så da er jo 750 kr en vannvittig pris for noe som er så enkelt å strikke! Men det er populære tepper så jeg tipper du vil få solgt de for rundt 500 kroner, da tjener du 300 kr pr teppe. Blir vel ikke akkurat en stiv timerpris, men det er det uansett ikke på strikk. https://nostebarn.no/wp/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/2-trads-Merino-lammeull/
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 Er det det teppet her: https://nostebarn.no/wp/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Strikkeoppskrift-Babyteppe--smaplagg/ Beteler folk virkelig 750,- for dette?? Herlighet, hadde ikke betalt et øre over 299,- Si noe er fra Nøstebarn så går jo folk bananas.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 En annen ting det er etterspørsel etter er monsterbukser, prøv å strikke noen av de også. Det har jeg til barna mine og de andre foreldrene i barnehagen er helt ville og kan nesten betale hva som helst for å få en slik http://dubedaare.blogspot.com/2009/08/monsterbukser-oppskrift.html Lag en "strikkebutikk" hvor du strikker på etterspørsel. Min mamma strikket tovede ullvotter til mine, og der ble etterspørselen i barnehagen også ekstrem, hun strikket til mange av ungene i barnehagen på bestilling. Det er et marked for slike ting hos travle mammaer som ikke kan eller har tid til å strikke.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Hva?? Det var jo en utrolig stiv pris! Kanskje de helst ønsker å selge nøster? Koselig å strikke i høstmørket da
MammaMøOgDeSøteSmå Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 22. oktober 2011 Takk for gode tips! Ja, folk betaler faktisk 750 kr for dem. De er utrolig gode, og har vært veldig mye i bruk hos oss. Men enig i at prisen er ganske stiv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå