Gå til innhold

Noen som jobber med "Downs" o.l?


Mammatil3?

Anbefalte innlegg

Som kan fortelle litt om det? hva man trenger av utdannelse b.l.a.

Jeg er akkurat nå gravid og under "permisjon",men når jeg er ferdig med året så har jeg veldig lyst å jobbe med mennesker med spesielle behov o.l.

Dette kommer fram som ett stort ønske ettersom jeg har gått "livets skole" på godt og vondt, og jeg har hatt ett spesielt barn på 14 år som døde før hun fikk "lov" til å bli voksen.

Hun hadde ikke psykisk utviklingshemning eller lignende,men var så spesiell i sine meninger om hvordan det var å vokse opp å være "anderledes" at i mitt indre så har jeg skjønt at det er dette jeg må jobbe for - en bedre hverdag for de som trenger det.

En posetiv hverdag.

 

Så,har du erfaringer og kan fortelle meg hvor jeg kan gå fram så, er jeg takknemlig for innspill...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber for tiden som assistent (for å få erfaring, skal snart starte på utdannelse) i bofellesskap med brukere med ulike syndromer og behov. Blant annet Downs syndrom.

Der jeg jobber er det mange omsorgsarbeidere/helsefagarbeidere. Det er en god utdannelse for å jobbe i bolig om du ikke skal ta en langvarig en. Det finnes også sykepleiere og vernepleiere de stedene jeg har jobbet.

Jeg vil tro vernepleierutdanning passer best til den type jobb du tenker på.

http://no.wikipedia.org/wiki/Vernepleier

 

Det gir deg utrolig mye å jobbe med denne type jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...