Gå til innhold

1+2x5


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nope. Fulgte du ikke med i mattetimen? Regelen er at man ganger sammen først, så legger sammen. Skulle det blitt 15, måtte man skrevet det slik (1+2)x5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, ja det er 15.

1+2=3

3x5=15

 

Men det var nok ikke det HI lurte på, men var morsomt at det var mulig å regne feil på et slikt enkelt regnestykke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... nei jeg fulgte faktisk ikke så godt med... det var fasit bak i skoleboka mi skjønner du... så trengte ikke tenke så mye for å gjøre leksa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg kjeder meg max og så det spm gitt på facebook. En skulle velge alternativ. Så skulle bare se hva folk svarte og hadde egentlig ikke forventet noe respons. Kjedsomheten lenge leve:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier 15 har feil. Som sagt lenger opp, man skal alltid GANGE først, SÅ legge til eller trekke fra. Hvis man vil at man skal legge sammen først, må man ganske riktig understreke det med parentes.

 

(1+2)x5=15

1+2x5= 11

 

To helt ulike regnestykker, med andre ord- med ulike svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, men for at man skal kunne regne som i ditt øverste eksempel, SKAL det poengteres med parentes. Ellers er regelen at man ganger først.

 

Jeg underviser i matte, for ordens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehehe... Jeg skjønner ikke en pøkk her, jeg... Og jo mer dere begynner å forklare, dess mindre forstår jeg... hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, smarte.. Hvis dette ses på som et tegn på intelligens, så er det mange som har litt problemer med forståelsen av andre ting enn regning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...