Gå til innhold

Psykisk tøft å være gravid!


Håper&tror

Anbefalte innlegg

Hadde aldri trodd at det ville være så tøft psykisk å være gravid! Er i uke 17 og var på ul i uke 14. Der så vi et bankende hjerte og en liten kropp..

Hadde en sa i juni, var da i uke 9 og ble fort gravid igjen. Men dette henger med meg ennå.. Har hatt små blødninger og slikt som kommer og går. Men de så ingen ting på ul som skulle være grunn til dette. Og legen sier noen har blødninger gjennom svangerskapet. Er ellers i fin form!

 

Venter på brev om ny ul så skal få sjekket dette fort. Håper virkelig at alt er greit. Noen andre som føler det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

jeg har det veldig likt. Har ikke opplevd blødninger. Men hadde som deg en SA i juni/juli skifte. Jeg er livredd hele tiden føler jeg. Er fullgått 15 uker i helgen og klarer nesten ikke glede meg, tenker bare at det går galt hele tiden. Jeg tok dette opp med jordmor og fikk til svar:"Sånn er det å bli mamma". Så ingen sympati eller mulighet for samtale der.

 

Jeg sitter og holder pusten til uke 24, da barnet kan overleve utenfor livmor.. Jeg har selv jobbet på nyfødt intensiv et par år...det hjelper ikke :P

 

Vet ikke hvordan man kan slå seg til ro med at det går bra jeg? har du noen tips er jeg veldig klar for det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Hadde en sa i uke 10 i juni, ble gravid igjen på første forsøk og er nå straks i uke 17. Hadde blødninger i uke 15-og var allerede da hysterisk. Ble ikke noe bedre etter det. Ul viste et levende foster senest denne uka,men jeg er like livredd. Løper på toalettet hele tiden for å sjekke om jeg blør.. Er i utgangspunktet avbalansert og fornuftig,men nå har jeg blitt helt på styr.

Har kontaktet helsestasjonen og skal få hyppige samtaler med jordmor i håp om at det skal få meg litt mer rasjonell ifht graviditeten. Puh! Det var mye klaging på en gang. Godt å lese at jeg ikke er alene om å være overengstelig.

 

Håper og tror det går godt for oss alle. Tenker det kan være til hjelp å være åpen om det-og søke råd og veiledning hos fastlege/jordmor.

Fatt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal på ul igjen i morra, er i 19.uke nå. Har bestemt meg for at hvis alt er bra i morra så skal jeg bare tenke positive tanker resten av tida og nyte graviditeten.. Det som skjer det skjer, lite man kan gjøre med det. Nå er det min tur!

Men det er altså hvis alt går bra i morra da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alt gikk bra.. Venter ei jente.. Ble flyttet til 5.april men det gjør ingen ting.. Nå er det bare å nyte dagene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...