Gå til innhold

ski til 2 åring. HJELP!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe ski til 2 åringen, men jeg vet ikke helt hvilken lengde jeg burde ha på skiene, er det noen som har litt peiling? Hun er ca 85 cm lang.

 

Jeg googler og søker i nettbutikker, men jeg finner bare jr. ski, og ikke barnaski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På så små barn bør skiene være ca like lang som barnet, ikke særlig lengre. Så jeg hadde kjøpt ett par på max 90 cm. Og kjøp skikkelige ski med skikkelige skisko, ingenting dreper skigleden som disse plasstplankene som surres fast i vinterskoene og liksom skal være ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp 80%, smørefrie ordinøres ski med ordinære skisko:)

Skal dere lære henne å gå på ski, så start i ordentlige skiløyper og ikke på vanlig flatmark:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør i sportsbutikken.

De har som regel peiling. Tipper dere trenger de korteste de har.

 

Og et tips : Styr unna de Frost pakkene. De er overpriset på grunn av designet. Man får tipp topp skipakker i akkurat samme kvalitet om dere velger klassiske Madshus, Snømann eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet vi møtte når vi skulle kjøpe til vår toåring var at minste str på skisko var 25. Det var altfor stort. Kjøpte derfor Åsnes sin skipakke med bindinger til å bruke vanlige sko i. Elsker de skiene. Barna blir ikke kald på føttene og de er enkle å ta av og på. Er jo ikke lenge de har de på om gangen til å begynne med. Disse skiene brukes nå av tredjemann, så har vært et veldig godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode svar alle ski-mammaer:)

 

De minste skiskoene jeg har sett begynner på str 25 eller 26... Kanskje jeg må kjøpe ski der hun kan bruke de vanlige skoene sine da? Men som noen sier her, kanske det ødelegger skigleden?

 

Vi har jo uansett med bæremeis, og kommer nok heller ikke å så lange turer i år. Jeg vet ikke hvor langt man kan forvente at en jente på 24 mnd kan gå jeg..? Tenker det blir mest å bruke litt frem og tilbake utenfor huset og sånn, så da kanskje det holder med sånne ski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsnes sine ødelegger ikke skigleden. Sjekk de ut på butikk. Noe helt annet enn det vi hadde da vi var små og de billige plastikkskiene som er til salgs nå.

 

Du kan nok ikke forvente at hun går særlig langt nei. Noen meter før hun vil ta de av. Så går det noen minutter før hun vil ha de på igjen osv. Så har vært veldig kjekt med Åsnes sine som har borrelås.

 

Litt skummelt å gå på ski med barn i bæremeis synes jeg. Om du ikke har pulk er det bedre å dra henne på akebrett/kjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de ødelegge ski gleden? Da jeg begynte å gå på ski var det bare den bindingen. Ja, jeg vet jeg er gammel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...