Gå til innhold

Blodpølse og lungemos


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere er det som liker blodpølse eller lungemos? Her mener jeg at det er sær mat som det ikke er så vanlig å spise, mens gubben synes det er veldig godt.

Lurer derfor på hvor vanlig det er å like dette? hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var liten og mamma spurte hva jeg ville ha til middag svarte jeg alltid lungemos . Det var det beste jeg kunne få til middag .

 

Syns fortsatt at det er godt.

 

Spiste også mye lever i fløtesaus når jeg vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker blodpudding med sirup :) Det var min barndoms virkelige snop :) Kjenner smaken bare jeg snakker om det :)

Lungemos har jeg ikke smakt, så det vet jeg ikke noe om.

 

Men blodmat er GODT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodmat liker jeg ikke. Eller elgkjøtt. Men lungemos er kjempegodt!!! Godt krydret er den og med mye smak. Koker den opp med litt melk og moser poter sammen med lungemosen. Barna elsker også, selv 1-åringen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle bare ønske jeg hadde oppskriften på farmors hjemmelagede leverkaker i brun saus.... Hun er død, og jeg vet ikke om den er nedskrevet noe sted. ELSKET det som barn, og vil nok enda elske det om jeg fikk det i dag. For jeg var et kresent barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten elsket jeg stekt blodpudding som jeg dyppet i sukker. Spiste det helt til jeg ble så stor at tanken på blodpudding gjorde med kvalm. Lungemos har jeg aldri smakt og kommer heller aldri til å smake da jeg ikke har spist kjøtt de siste 13 årene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har gjenoppdaga blodpølse etter at eg fann det på tilbud for litt sidan, og har hatt det til middag fleire gonger i det siste. Eg hugsa ikkje at det var så godt :)

Lungemos har eg aldri smakt, og det fristar ikkje heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker pepperkaker så liker du sikkert lungemos. Tror det må være noe av det samme krydderet. Smaker mye krydder av lungemosen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...