karamba9 Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Hei. Jeg har en flott mann som jeg er gift med og vi har en fantastisk 2-åring sammen...Riktignok har vi problemer og krangler en del etter 8 år samliv, men vi er fortsatt sammen...mest pga ungen og økonomien/bolig... Jeg sliter ofte med å tenke på eksen, som vi har hatt et kort forhold som kjærester etter mange års vennskap. Han er nå gift med en mye yngre jente og bor utenlands...Er det noen som har liknende følelser? Hvordan kommer man over de? Synes det er slitsomt at jeg føler meg tilknyttet til "ingenting", i og med at han ikke er tilgjengelig...Og jeg skjønner godt at kanskje problemer med mannen min er grunnen til det, men jeg egentlig følt det samme hele veien, mer eller mindre
Gjest Filifjonka Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Hvorfor er han en eks? Hvis det var du som dumpet ham, så prøv å huske hvorfor. Da hadde han vel en del negative egenskaper som oppveide det positive. Hvis det var han som dumpet deg, så var han rett og slett ikke interessert. Er du villig til å sette samlivet med din mann på spill for luftslott og drømmer? Du har helt sikkert rett i at problemene i samlivet er grunnen til disse tankene. Men det er opp til deg å gjøre noe med det. For all del, ikke dyrk drømmene og sett eksen opp på en pidestall. Han er slett ikke drømmemannen, han, som de fleste andre, er vel Mr Hvermannsen. Han er Mr Hvermannsen som ikke ville ha deg, attpåtil. Eller som du ikke ville ha. Når tankene på ham dukker opp, så skyv dem unna. Les en bok. Løs kryssord. Tren. Tenk på noe annet. Jeg vet at det ikke er lett, men du kan ikke gå og dyrke en drøm. For det er det han er, en drøm. Prøv å gjøre noe med samlivet ditt. Gå til rådgivning. Forandre på noen småting. Ta et glass vin en kveld og kryp inn i armkroken hans. Skaff barnevakt og be ham med ut. Se om du kan finne tilbake til noe av det dere hadde en gang.
karamba9 Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2011 Takk Filifjonka, for mange gode innspill det var jeg som "dumpet" ham...eller, om man kan kalle det- spørsmålet på den tiden var om jeg var villig til å flytte med han utenlands, et par måneder etter at vi hadde blitt kjærester...det var jeg ikke klar for, og dermed var det slutt på forholdet etter hvert... og jeg er klar over at det er drømmen jeg savner, enn han som person...men hjerne setter drømmeklistermerke på han og så er det facebook, og så en plutselig tlf på bursdagen min etter 5 år (1 år etter han giftet seg omtrent), og en lang samtale om hvordan går det osv..:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå