Gå til innhold

Noen her som kjenner til "virus på balansenerven"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jo at dette bare var en tullesykdom, men nå ser det ut som at jeg selv har fått den. Er det noen vits å dra på legevakten? Jeg er drittlei av å kaste opp på jobb, føle meg som om jeg er full på en båt og bli akutt sliten.

 

Klarer bare å se på tv/pc i noen minutter før jeg må ta helt pause. Får kvalmetokter ofte og plutselig og synes dette er helt grusomt.

 

Har akkurat hatt lungeinfeksjon, så det frister ikke med mer sykemelding heller. Har klart å være på jobb, men med store problemer. Tilter jeg hodet til høyresiden så kjennes det ut som at jeg skal besvime, og i tillegg har jeg sånne ekle "vannstrømninger" i beina.

 

Noen som kjenner igjen symptomene? Og som har tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til legen å få deg en sykemelding du, om du ikke føler du klarer jobb. Mener å ha hørt det ikke er noen kur.. Det må bare få gå sin gang, men den gangen kan være lang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt ha sjekket om det er krystallsyken. Da er det bare et par enkle grep og så er du ferdig med hele greia hvis du er heldig. Noen ganger er det litt mer langvarig... Kiropraktorer og noen fysioterapeuter og leger kan behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være "krystallsyken" du har fått også - da kan en kiropraktor hjelpe deg!!

Virus på balansenerven og krystallsyken kan gi ganske like symptomer.

Ta en sjekk hos lege og kiropraktor, du. Er det krystallsyken er det ofte fort gjort å fikse :) Virus på balansenerven kan ta lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som har slitt med det. hun brukte nærmere ett år på å bli bra.... Akkurat de samme symptomene som du beskriver. Hun var sykemeldt. Gikk til slutt til behandling hos alternativ behandler, og ble sakte med sikkert bedre.

 

Få deg en sykemelding, for ingen vits at du skal ødelegge privatlivet på å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestibularisnevritt, heter det. Det kan ta tid å bli helt bra fra dette, men vil tro du vil merke god bedring innen relativt kort tid, så kanskje det er lurt med en sykmelding, prøv med en liten uke i første omgang. Kan godt hende det holder det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, ikke de svarene jeg ville ha :P hehe. Jeg ville bare høre at jeg var frisk imorgen og ikke noe mer å tenke på...

 

Så ingen vits å dra på legevakten ikveld for å få noe kvalmestillende, svimmelhetsstillende etc?

 

Krystallsyken trodde jeg var enda mer humbug, haha. Jeg må begynne å tro på alle disse rare navnene.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...