Gå til innhold

Sende vogn i posten? Hvordan?


Hvalrosskreppa

Anbefalte innlegg

Driver å selger vogn nå, og så har vi fått spørsmål om vi kan sende den. Noe vi i og for seg ikke så for oss i førsten, men så har det kommet et tilbud som vi lurer på å takke ja til. Da må den sendes, men hvordan skal vi gjøre det? Jeg mener å ha lest et par tråder om sånt før, men så er jeg dårlig på å finne igjen slike da. Hvordan har dere gjort det? Fraktkostnader? Det er en trehjuling, men vekten på den er jeg faktisk litt usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er sikkert under 25 kg. Samme kostnad mellom 10 og 25 kg.

Pakken må være max 120 cm lang og 60 cm bred, husker ikke hvor tykk. Det gikk akkurat med simo-vogna vår....Blir litt ekstra å betale dersom den er større.

 

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker

 

Noe som heter Norgesspakke - egenembalert. Pakker du den godt inn med f.eks. papp rundt (riv i stykker en eske), pluss bobleplast bør den nok klare seg fint :) Mange får en vogneske på nærmeste barnevognbutikk.

ta av hjula og legg oppi vogna, og ta papp rundt "hjulpinnene".

Forhør deg når du leverer den inn om hva som skjer om den skulle bli ødelagt under sending ang. ansvar/forsikring. dersom de forhåndsbetaler blir det ca 370 kr i frakt, dersom dere bruker postoppkrav blir det ca 470 kr. Da fyller du ut et lite skjema på posten, også får du pengene på kontoen når de løser ut vogna på sitt postkontor. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...