Gå til innhold

Fler med 2 mnd baby som jobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Vi har en liten jente på 2 mnd, og jeg som mamma har begynt å jobbe 40 %. Det vil si at jeg er hjemme tre dager i uken, mens pappa har to dager hjemme, og slik skal vi gjøre det hele permisjonen? Flere med slike erfaringer? For oss går det supert. Ser mange fordeler ved det da jeg får kommet ut og brukt hjernen min på en litt annen måte, og pappaen får knytte bånd med lillemor :) Ville bare høre om andre har noen erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :)

Jeg jobber ikke da, men studerer. Er hjemme med lillegutt 3 dager+helg. Pappa'n er hjemme 2 dager+helg. Dette har vi holdt på med siden han var 1 uke gammel. Dette trives vi med alle sammen :)

Skrevet

Her har vi hat gradert permisjon fra august, hvor jeg har vært på skolen 2 ganger i uka og pappan er hjemme;) Og nå er vesla 6,5 mnd og pappan skal ha sin permisjon i 10 uker nå:) Har fungert for oss og vi trives veldig med det:)) Man får liksom i pose og sekk:)

Skrevet

Ja vi opplever også at vi får i pose og sekk. For vår livsstil passer dette supert. Fint å høre at andre også trives med det :)

Skrevet

Jeg angrer på at vi ikke tok gradert og ba om å få jobbe litt et par mnd etter fødsel, jeg fikk ingen timer og syntes det var så tungt å gå hjemme at mannen min sluttet i jobben sin. Nå er jeg litt tilbake i jobb og synes det er godt. Så hadde vi skulle hatt et barn til ville jeg jobbet 2 dager i uka for å komme ut litt og slippe de store overgangene. Men jeg har selvfølgelig hatt det helt supert siden vi jo har vært hjemme begge to ;)

Skrevet

Jeg begynte å jobbe 50% da mini var 4 mnd. Hun er nå 6 mnd, og det har fungert kjempebra! Jeg jobber turnus og har en del telefonvakt hjemme i forbindelse med jobben , så i snitt er jeg på jobb 1,5 uker i løpet av en seksukers periode. Det er deilig å komme seg ut en gang i blant!!! Jeg føler iallefall et behov for å innimellom prate om noe annet enn babyer:) Også er det positivt at pappan også får være hjemme og bli kejt med babyen helt fra starten :)

Men det beste er jo at jeg kommer til å være i permisjon frem til ungen er 17 mnd - det betyr løengre tid hjemme, og ajeg slipper å sende en 10mnd gammel baby i barehage:) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...