Gå til innhold

Guttungen skriker så jeg holder på å bli gal...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han legger sej vanligvis 19, men siste dagene har han vært syk. Feber og tett nese. Og nå nekter han å legge seg! Han skriker og vræler i senga. Og tar jeg han opp er ingenting bra nok.... Hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La han ligge, han sovner nok etterhvert. La min jente for 1,5 time siden. Hun er 2,5 og ikke syk, men hyler fortsatt der inne. Have patience .:) Er han ikke hysterisk er det ingen grunn til å gå inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger har skreket i perioder. 3 år i strekk på han ene. Da fikk han fjernet mandler og polypper og ble en ny gutt!

Er en grunn til at jeg anskaffet nattsafe som jeg stroppet fast i senga. Da fikk de ikke reist seg opp når de skrek, og sovnet raskere. Den posen har vært gull verdt her i huset, og så snat barna har vært friske kan de gjerne skrike i 2 timer for min del. Gir meg til kjenne, men går ikke inne eller tar opp.

 

Du sier at gutten din er syk. Feber og tett nese. Da er det ubehaglig å ligge. Tetter seg enda mer til. Jeg ville vært litt "mildere" da. Har du hevet hodeenden på senga? Og gitt saltvann eller nesespray like før sengetid? Kan lette litt. Og sov en slik pose så får de ikke reise seg opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er jo syk! Er jo derfor han skriker. Sett opp vinduet på rommet, det hjelper på tett nese. Ikke så høyt at det blir trekk\iskaldt da. Så hever du hodeenden på senga.. Det vil hjelpe på trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en av de få innlegg jeg har posta her, men kjente ble jeg ble skikkelig lei meg når jeg leste hovedinlegget samt svaret fra hun med datter på 2,5 år.

 

Du har et barn på litt over ett år som ikke vil legge seg når han er syk. Hva forventer du egentlig av barnet ditt? Han er ett år og har vondt! Det er liksom din jobb som mamma og tröste og hjelpe barnet ditt. Når mine barn har värt syke har jeg värt sammen med de til de sovner om de trenger de, har lagt de i min seng, i vogna, nesespray, höya sengebunnen, smertestillende, bäre, bysse sitte i fanget i sofaen. Kort sagt, man gjör alt man kan for at de skal ha det best mulig.

 

I vanlige fall, om de i vanlig form er regelen at de får väre i senga etter at det er sengetid, men jeg går inn i rommet med maks 5 min opphold så de vet at jeg er der, sier at jeg går ut og kommer tilbake etter at jeg har gått på do eller noe annet jeg finner på som det er trygt for de å tenke på. Jeg har to barn, og begge er ekstremt lette å legge fra et halvt og ett års alder.

 

Å la en 2,5 åring ligge å hyle i 1,5 timeuten å gå inn er rett og slett barnemishandling. Hun tror vel hun er forlatt eller noe. Får helt vondt i hjertet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer marylu. Til deg med 2,5-åringen, det koster så lite å gå inn med jevne mellomrom. Vi har praktisert 5 min så langt med poden på 11 mnd, så får vi se hvordan det blir etterhvert. Jeg håper virkelig du ikke mener at du lar henne ligge alene og skrike i 1,5 time sammenhengende.

 

Men til HI, du sier at det ikke hjelper om du kommer inn / tar ham opp. Noen ganger har vi det sånn med vår lille at han skriker uten å være ordentlig våken. Da hjelper det ikke om vi er der. Noen ganger hjelper det å hysje høyt, altså, ikke rope "HYSJ!!!" (hehe) men "SSSSSSSSSSSJ" for å "vekke" ham, på en måte. Andre ganger funker ikke det, og han må bare skrike seg ferdig - mens vi går inn og ut av rommet, stryker han på ryggen osv.

 

Når han er syk, noe han har vært omtrent sammenhengende siden han begynte i barnehagen, får han ligge på armen på sofaen i halvmørten til vi skal legge oss, da deler han seng med pappaen sin. Det siste er ikke så lett å få til hvis du er alene med ham ;) Jeg orker i utgangspunktet ikke å sove sammen med ham, da får jeg ikke sove, men hvis jeg hadde vært alene og valget hadde stått mellom 1) vi sover sammen, han sover relativt godt og jeg sover dårlig og 2) vi ligger på hvert vårt rom, han skriker og ingen av oss får sove; ja, da sier det seg vel i grunnen selv.

 

Håper du får deg noen timer i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dere lar ike unger på 1 år og 2 1/2 åg ligge og HYLE i halvannen time??

 

Skjerp dere. Ta opp ungene, gi dem kjærlighet, kos med dem og gjør dem trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriker jo ikke på trass, Hi. Jeg har en som skriker masse om natten når han er syk, så vet hvordan det er. Når min lille er syk, tar jeg han faktisk opp dersom han gråter masse. Jeg gir han en stikkpille paracet og kanskje noe å drikke. Så setter jeg på Drømmehagen eller noe. Da roer han seg. Etter 10-15 min når paraceten begynner virke, så prøver jeg å legge han igjen. Som regel funker dette fint. Om han våkner etter jeg har lagt meg, tar jeg og legger han i senga med meg, da slapper han som regel av. Gjør jeg ingen ting, bare gråter og gråter han og det er fælt for alle.

Om barnet synes det er greit med pose med sele har jeg ingen innvendinger mot dette, men om de synes det er ubehagelig synes jeg selvsagt at dette bør droppes.

Har selv pose til min, ikke med seler. Min liker å klatre ut av senga om anledningen byr seg.

Jeg kjenner frustrasjonen din kjempegodt, har vært der selv, men funnet ut at man må spille på lag. Barnet er sykt og har ubehag. Men gi en paracet selv om barnet ikke har feber. Paracet hjelper ved barnets ubehag også. DET vet jeg :)

 

Lykke til - det går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente SUTRER, hu har det ikke vondt eller er syk.. Hu veit hva hu skal gjøre for å få oppmerksomhet. og få meg til å komme inn! Hilsen meg med jente på 2,5 ( snart 3) år. Men det stiller seg vel litt annerledes når kidsa er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar du ungen din skrike i 1,5 time, 21.05? FY SKAM DEG!! At du får deg til - det er så utrolig slemt gjort at!! Æsj, får helt vondt inni meg av den stakkars jenta di!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21.05 Huff, hun skriver at gutten er syk og du råder henne til å la han ligge å skrike, ikke gå inn til han. For en mentalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt yngre enn dere her inne ;) Jeg skrev ALDRI at jeg lar min 2,5 åring ligge sammenhengende i en halvannen time å gråte. Selvfølgelig har jeg vært der inne flere ganger. Herregud, skjerpings. Det jeg ville frem til er at å TA UNGENE OPP å kose med dem når de er såpass store, det går ikke! Det går kanskje med babyer, men ikke med 2-3 åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar fra alle.

Jeg prøvde alt. Stikkpille, saltvann i nesa og hostesaft. Men det hjalp ikke det spøtt. Han fortsatte bare å skrike. Uten tårer.. Jeg la meg også ned i sengen, strøk han på ryggen og på magen i 15-20 minutter, men han roet seg ikke. Han vrælte faktisk! Til vanlig er han superlett å legge, sovner alltid med en gang. Men disse dagene han har vært syk har vært et sant helvete på kveld og nattestid. Kan ikke ha åpent vindu heller, er full storm ute nå.. Han har endelig sovnet, la han inn i sengen for ti minutter siden.

Og til dere som sier at han sovner til slutt, så er det ikke så enkelt. Jeg lot han skrike 5 minutter inni sengen Max før jeg gikk inn å prøvde å roe. Orker ikke høre på det....

Håper det blir bedre i morgen, virkelig...

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ha øreverk,da er det jo ekstra vondt å legge seg flatt ned på madrassen.

Gi han nesedråper,det kan hjelpe han å puste og dermed bedre søvnen.Stakkars liten,det er ikke godt å være syk.

Min jente hoster også mye nå.Jeg håper han snart er frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å heve senga? Noe som funket her, var å la babyen sovne i babybilstolen. Men da var han litt yngre en din da.

 

Skrikekur på en syk baby er ikke anbefalt. Skjønner at det er tøft når han bare skriker, men husk at det er en grunn til det, og det han trenger mest er trøst og kos. Det er den beste medisin.

 

Og sovner han ikke i det hele tatt, så ta han med på legevakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det. Og lille tass har det fælt han også. Håper han sover nå. Det er utrolig slitsomt når de ikke lar seg trøste. Men som sagt: Det går over - til neste gang.

 

Håper han sover nå og du får deg søvn du også

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er syk!! Mulig han har ørebetennelse og at det er dritvondt når han ligger!!

 

Prøv å legge noen bøker under hodeenden av senga sånn at han ligger litt opp med hodet og gi febernedsettende. Trykk litt ved øret og se om han reagerer på det!

 

Når man er syk trenger man omsorg og pleie ikke konsekvente leggerutiner!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...