Gå til innhold

Jeg syns ting går mye enklere med barna etter at jeg ble "alene" med dem og mannen begynte å jobbe borte... noen flere som meg!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det et dårlig tegn at det er slik?

Han er på ingen måte en dårlig far eller mann, og har bidratt med "sin halvdel" av både husarbeide og stell av barna. Vi har dessuten ganske like tanker om hvordan vi ønsker å oppdra barna, så heller ikke der kan jeg finne årsaken til at tingene går bedre enn før.

 

Likevel syns jeg ting går mye enklere nå. Selvsagt er det mer travelt for meg, nå som jeg må både hente og bringe i barnehage/SFO, og kjøre hver gang noen av dem skal på fritidsaktiviteter, bursdager etc. Men det er akkurat som om vi har en finere flyt nå som vi "bare" er 4 i huset mesteparten av tiden. Og - ille å innrømme - det føles som om denne flyten rakner ganske kraftig hver gang han er hjemme. Sukk..

 

Flere som har det slik? Hvorfor er det slik!?? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er fordi du finner flyten mer når du må ta alt. Du lager dine rutiner, og selv om dere har likt syn på ting, så vil dere aldri være like..

 

Jeg har det litt på samme måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi du har forventninger om at ting skal gjøres slik og slik eller da og da, og når mannen ikke gjør det så blir man litt frustrert. Da er det mye enklere å bare gjøre det selv, da vet man hva som skjer, hvordan det blir osv.

 

Barna har nå bare deg å forholde seg til, og da blir det også mindre forvirring og andre forventninger for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Yes !

Har hatt ukependlende mann et par år nå, og han er litt "i veien" når han er hjemme i ukedagene.

Følt å si det da, men. Og jeg kan for guds skyld ikke si det til han.

 

Når vi skal ut dørene om morgenen bruker vi mye lenger tid enn da jeg var alene.

 

Det som er bra med å ha han hjemme er jo seff at jeg er litt friere, med tanke på å komme meg ut uten unger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...