Gå til innhold

Er jeg kravstor som forventer en hilsen fra svigerfamilie ved graviditet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sambo har en litt underlig familie... Men de er jo hyggelig, og vi har et greit forhold. Men jeg må si jeg blir litt skuffet når ikke en av dem har gratulert meg, eller kommentert graviditeten. De har jo sikkert sagt noe til sambo, men ingen har sagt noe til meg. Ingen av de har en gang kommentert statusen min på facebook da jeg annonserte det der for noen uker siden... Er jeg nærtagende? Ville ikke falt meg inn å ikke nevne det for noen av dem om det var motsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fortalte du dem det ikke får du la det ut på facebook.??

 

da burde du ikke forvente noen ting.. de skal bli besteforeldre og de leser det på en nettside, det er dårlig gjort og ikke fortelle slikt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo selvfølgelig...! De fikk vite det mange uker før... Men tenkte at de kanskje ikke hadde tenkt på å si noe før liksom.. Men når de ikke engang kommenterer facebook begynner jeg å synes det er litt merkelig.... Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kunne godt ha skjedd i min familie, så du er i hvert fall ikke alene om det..... :S

 

Jeg synes man burde kunne forvente at det kommenteres, men når jeg har tatt opp lignende ting med min familie så får jeg høre at det bare er jeg som er nærtagende.... Venner med noe mer "normale" familier sier at mine forventninger ikke er for høye.

 

Kanskje like greit å avfinne seg med at de er som de er, trolig mener de ikke noe galt med det, men rett og slett ikke tenker så mye på andre i sånne sammenhenger. Hvis man ikke forventer noe vil alle små steg i riktig retning føles veldig positive :)

 

Lykke til med svangerskapet - ikke la dette ødelegge noe som helst av din og sambos glede over barnet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder forresten ikke bare besteforeldrene, søsteren, nieser/nevøer som er store, tanter/onkler... Alle sammen.... Eller altså, ingen av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! I utgangspunktet bør jeg vel ikke la det plage meg nei.. Og mulig jeg er nærtagende altså.. Men jeg tolker det som at de ikke støtter oss i dette og at barnet ikke er såå velkomment. Litt sårt er det jo. Men sambo sier samtidig at de får gjøre som de vil og at vi er vår lille familie uansett om de støtter oss eller ei.. Litt som du sier ;)

 

Takk for svar alle sammen forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere fordi du er gravid? Er det vanlig å forvente dette?

 

Jeg trodde gratulasjonene kom når barn blir født. Men det er kanskje ut i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ærlig talt begge deler... Ikke noe stort ved graviditet, men at det blir kommenter som en hyggelig ting? Ja, helt klart!

 

HI: Drit i det.. Enten de mener å være sære eller bare ikke tenker på det, så ikke bry deg... Du har vel andre som viser glede for dere? Fokuser på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke kravstor, nei, det er vanlig å gratulere når man får høre at noen i familen er gravid. Jeg har fått sms med gratulasjoner fra svigers etter at kjæresten min har fortalt dem at jeg er gravid. Og folk i familien hans "liker" og kommenterer slike fb-statuser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. Ser jo at det er noen som mener det er unaturlig å gratulere ved graviditet, men for meg finnes det ganske få ting som er mer verdt å gratulere for...

 

Jaja, jeg får bare jobbe med å gi blanke som en av dere sier. Ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det, men det går vel over med tiden...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...