Gå til innhold

Mei Tai kontra Baby Bjørn-bæresele?? Noen tanker/erfaringer?


TrultemorM2Småtrulter+2012 :)

Anbefalte innlegg

Vi har en Baby Bjørn-bæresele som vi har brukt da jentene var babyer, og var helt avhengige av denne, da de begge hadde kolikk og det var stort behov for mye bæring.. Var for så vidt fornøyde. Samtidig er det jo ikke så langt opp i alder det er behagelig å bære med denne selen, og den blir forholdsvis fort for liten (det står vel at man kan bære opptil 12 kg i den, men da har jo babyen for lengst blitt for lang og tung til at det er noe som helst behagelig). Så derfor lurer jeg på hvordan denne Mei Tai-selen er kontra Baby Bjørn-selen? Hvordan er bærekomforten på den -både når babyen er liten, men også når den blir større og tyngre? Den skal man vel kunne bære barnet i helt til det veier opptil 20 kg, men er det allright, eller blir det bare til at stroppene/båndene gnager og gjør vondt? (Tenker ikke nødvendigvis ift et 20kg tungt barn, men i alle fall når babyen begynner å bli såpass stor at den vil føles for stor/tung for en Baby Bjørn-sele). Håper det er noen som har litt erfaringer på dette som vil svare - er liksom så i usikker ift om det er noen vits i å gå til innkjøp av en ny bæresele, når den på en måte fungerer helt greit den vi allerede har -i alle fall de første månedene.

 

Eller er det andre bæreseler/-slynger som noen anbefaler? Vil gjerne høre deres erfaringer -jeg har kun erfaring med Baby Bjørn, som sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Babybjørn baeresæle er jo ikke ergonomisk god for babyer. Beina ligger for lavt og utstrekte.

Men jeg ville tipse deg å lese litt om Manduca selen. Jeg har lest bare gode ting om den. Det er den jeg skal ha en gang ;)

Det finnes en bæreforum eller noe sånt her...der får du masse tips sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Meitai og elsker den!! Når småtten begynner å bli for tung til å bæres foran, kan hun bæres på ryggen. Vi har vært på mange deilige fjellturer med Mei tai, i tillegg til at den har reddet oss fra å bli fullstendig sprø av en kolikkunge. Anbefales!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjørn er ikke å anbefale nei..Ikke bare pga hofteposisjonen(babyen blir hengende etter hoftene) men på grunn av at det anbefaler IKKE å bære babyen med ansiktet utover. Da blir barnet foret med inntrykk, men har ikke mulighet til å ta en pause fra alle intrykkene.

 

Anbefaler Manduca på det varmeste:) (eller Ergo-den er nesten lik) ... For litt eldre barn(fra 5-6mnd) er dette den aller beste innvisteringen jeg noen gang har gjort:)

Med manduca kan du bære mage mot mage, ungen på ryggen og hofta. Den er helt super:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på svarene nedover her :-) Fy så vond Baby-Björnen er å bære i forhold til de ergonomisk "riktige" selene.

 

Kjøp en manduca (vi er sååååå fornøyde!!) eller en god Mei Tai f.eks Titt-tei (den er også veldig god)!

 

http://www.titt-tei.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også manduca! Vi hadde Baby-Bjørn til å begynne med, men denne var grusom å bære med. Jeg fikk vondt i rygg og skuldre etter ti minutter. Vi kjøpte manduca da hun var ca 1 år, og det var som å komme til himmelen! Nå er hun snart 2 og kan fortsatt bæres i den uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...