Gå til innhold

Hvor mye vin bør jeg beregne til 8 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ha jenteparty imorgen med 8 gode venninder. Har ikke sett flere av dem på en god stund så gleder meg skikkelig. Jeg skal kjøpe inn drikkevarer så deler vi summen når vi møtes.

 

Hvor mye vin bør jeg beregne? Er det greit å kjøpe 3 litere? Skal jeg ha like mye rød og hvit? Er det noe annet jeg burde kjøpe? Vet flere av dem er glad i noe som heter cava men det er vel veldig dyrt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cava er billig champagne / moussende vin. Veldig godt og ikke dyrt:-)

 

Jeg ville kjøpt 3 liter med rødvin og 1 liter med hvit. Mine venninner er veldig glad i rødvin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også ville jeg kjøpt inn flasker med Farris, el., uten smak. Det er godt om det skulle bli for mye vin. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 liter til 8 jenter? Det var sparsommelige greier :o)

 

Vi var fem jenter her i sommer. Drakk vel en 3 liter med hvitvin, 3 flasker rose og ymse antall irish coffee.

 

Til 8 jenter hadde jeg 2 3litere med rød og en med hvit. minimum :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da skal jeg sjekke ut cava imorgen. Har hørt det er veldig godt:)

 

Hadde selv tenkt til å kjøpe 2 3litere med rød vin og 2 3litere med hvitvin. Kjedelig om det blir for lite også hehe :)

 

Er det noe annet jeg bør kjøpe inn av drikkevarer som kan være godt? Er vel kanskje ikke lurt å blande alt for mye men kan være greit med litt valg muligheter kanskje?

 

Farris er notert. Det kan være lurt å ha ja.

 

Takk for svar :) HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller tatt litt mye enn for lite og derfor gjort som du hadde tenkt. 2 av hver farge. Evt. bytte ut den ene hvite med noen flasker Cava :)

 

Kjøp farris til, men ha også isvann tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville beregnet fra 1/2 - 1 liter på hver.

Jeg har flere venner som fint klarer 2 flasker vin helt alene, og det er bedre med for mye vin enn å ha for lite.

 

Kunne jo hørt med de hvem som likte rød /hvit, er jo litt dumt å sitte med like mye av hver hvis f.eks mesteparten liker hvitvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn nok er min erfaring :-D

Beregn en "flaske" per person hvis det skal være fest. Da blir det ekstra morsomt! Cava kan jo være ett glass til hver som velkomstdrink? Hiv en frossen jordbær oppi så blir det ekstragavant:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg go mine venninner er veeeeldig glad i Rosa Champagne/ mousserende rosévin. Pleier å drikke en som heter Pink, eller en jeg ikke husker navnet på - men som har grønn flaske med rosa etiketter :) mmmm! Deilig med frisk frukt/bær til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...