Gå til innhold

Jeg har vasket huset, ommøblert og vært på langtur med hundene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og er kjempe fornøyd, likevel greier mannen og si når han kommer hjem, hvorfor har du ikke ryddet soverommet?

 

jeg blir så skuffet, ikke for at jeg skal ha ros eller noe, men hvorfor kan han ikke se det positive i det jeg har gjort og bare ute etter å finne feil?!

 

Jeg blir skikkelig lei meg.

 

overreagerer jeg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16:48, så om du har gjort noe, liker ikke du å få anerkjennelse for det evnt ikke kritikk for det du ikke har gjort?

det er greit å rakke ned på deg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min feil at du høres ut som et barn på 5 år som skal få ros for å rydde rommet sitt. Og nei, når jeg rydder huset, så gjør jeg fordi det trengs. Ikke for å få ros for det. Er nå voksen nok til å gjøre det uten å få anerkjennelse for det.

 

16.48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrev jeg ikke skulle ha ros, jeg skrev jeg ble skuffet over at han ikke kan se det jeg har gjort, ikke det jeg ikke rakk å gjøre.

 

det er forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke var ute etter å ha ros, men du forventet at han skulle gi ros. Hvorfor ble du ellers lei deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det ikke vanlig å si da, her lukter det godt eller er rent og fint?

 

uansett, om han ikke hadde sagt noe er det greit, men trenger han være sur for det jeg ikke rakk å gjøre?

 

jeg ble lei meg for at han ikke var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5 år:) Innrømmer at jeg liker at det blir lagt merke til når huset er ryddig og rent. Så jeg pleier å informere om hva som er gjort, sånn at jeg ikke blir skuffet når han ikke legger merke til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, jeg liker også å få ros for det jeg har gjort. uansett så er det lov å bli skuffet når man har stått på hele dagen, så kommer mannen hjem for å påpeke det man ikke rakk å ta unna, som om det man hadde gjort var bagateller! trenger ikke være 5 år for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Bare småbarn forventer ros fra foreldrene sine når dem har vært flinke til å rydde rommet. Dere er voksne damer, skjerp dere. Oppfør dere som voksne mennesker og ikke klag over alt mulig. Herregud, gå fra mannen da hvis han ikke gidder å sette pris på dere. Utrolig hva man skal syte over. Skjerp dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om å bli sett i hverdagen. Jeg blir glad av en kommentar på at huset eller jeg lukter godt, at maten er god, at kjøkkenet er fint etter at jeg har shinet det etter middag...

 

Mannen får samme behandling. Jeg blir glad når han har støvsuget, for da slipper jeg. Når jeg kommenterer at jeg ser det, er sjansen større for at han gjør det igjen. Anerkjennelse er ikke det dummeste i et forhold.

 

Når det er sagt, så gjør jeg det like mye for min egen del, for jeg liker å ha det ryddig og rent rundt meg...

 

Jeg hadde blitt sur hvis min mann bare så det som ikke var gjort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er det dummeste jeg har lest i dag. Er det mulig? Å bli lei seg bare fordi mannen ikke har nevnt hvor flink du har vært, eller hvor rent huset er?

 

Hva mer blir du lei deg for da? Slutt å syt sånn og godta at mannen din kanskje ikke er så flink til å legge merke til ting.

 

Kvinner syter så jævlig over alt mulig. Går sikkert ikke en dag uten at det skal komme syting i hytt og pine. Ikke rart menn er utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke du overreagerer! Min eks var sånn, at han hele tiden kritiserte meg for det jeg ikke har gjort..

Så til HI, du er KJEMPE flink! :) Deilig å slappe av fredagskvelden i nyvasket hus. Synd ikke mannen din ser det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vasket 3 hus i dag, og ingen av dem var mitt eget.... Så jeg kom hjem til bare rot.......

 

Jeg syns det er vanlig å få noen positive ord for det en gjør, selv hjemme. Mine kunder sier det til meg ofte. At de er så glad for at de har meg til å vaske huset deres, og at det lukter så godt og er deilig å komme hjem til rent hus :) Og jeg fikk også gaver til jul av alle sammen :)

 

Jeg hater det når mennesker bare skal se det negative og det manglende. Og DET skal kommenteres i det vide og brede. Mens det som er bra, det trengs ikke nevnes. Dersom mannen din HI mente soverommet trengte en omgang, så kunne han vel bare startet på det uten å kommentere? Du har vel gjort din del i dag?

 

Jeg må si jeg forstår godt at du ble lei deg. En trenger littegranne annerkjennelse av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange av dere må lese innlegget til HI igjen, for der står det nemlig at HI ikke var lei seg fordi hun ikke fikk ros, det står at hun ble lei seg da mannen bare påpekte det negative, altså det hun ikke hadde rukket å vaske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...