2 prinser og et nurk på vei Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Kom idag for å hente min sønn på 5 år i bhg. Da eg kom inn den siste døra hørte eg han begynne å gråte å gjekk inn. Den voksne tok han med seg til vasken og fant en kald klut til han og la på kinnet hans som var allerede hovent og begynt å bli blått. Så fortaldte ho meg at han hadde falt på klarte tingen deira med kinnet på kanten. SOM ER LAGET I TRE. De synes også på kinnet at de var på kanten da de går en blå linje som er MYE sterkere enn det andre. MEN oppi det hele når ho hadde gitt sønnen min fillen så sier ho til han nå kan du slutte å gråte du får vondt i hode. HALLO tenkte eg ba du nettopp sønnen min som hadde falt på en trekant me ansikte om å slutte å gråte??!!! Eg tok sønnen min ga han en klem å sa når du har vondt har du lov å grine å gjenntok de. Eg meine når barn falle å slår seg så skal dei ha lov å gråte. ER DE BARE MEG som reagerte på den??? Eg tenkte eg sku ta de opp me lederen på hans avd over helgen da ho ikke var der. Å eg ga besje husk å skriv avvik på det. Da gjekk ho å fant papiret mein gang å begynte å fylle ut.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Uten å gå inn på selvs situasjonen du opplevde i dag, så synes jeg generelt sett at barn må få lov til å uttrykke følelsene sine. Jeg personlig tror det er viktig, spesielt hvis de slår seg såpass hardt/mye. Ved at vi viser dem empati og trøster dem, så tror jeg de vil gjøre det samme ovenfor andre mennesker når de blir eldre. Selvsagt er det forskjell på å sutre hvis man snubler og falle skikkelig, men synes det er en uting å be barn om å slutte og gråte når de tydelig har vondt. Det gir helt feil signaler etter min mening. Håper det går bra med din lille!
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2011 Ja er enige i den. men du ser jo forskjell på barna hvilken type gråt de er. Vertfall når kinnet tydelig hovent.. Jobbe selv i bhg og ville aldri funnet på å bedt en unge slutte å gråte i en slik situasjon. Har til å med dei barna på min jobb som gråte for dei ble fersket og dei er flau over de, eller dei som blir så sinna at dei gråte,men ber dei ikke om slutte. Da skal du heller bekrefte at du ser at dei syns de var litt trist å slik eller sinna. Å vise at de er greit å føle de slik at de er normalt. Men at det ikke var greit av dei å gjør de. Han har en GOD kul å er ILD rød/blå på hele kinnet med en blå/svart stripe midt på. Å han syns de er ganske moro å se seg selv i speilet da de ser ut som en golfball på kinnet hans. :-) heheh...
C.L.H85 Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Hørtes ikke ut som om som hun mente noe vondt med det da?? Ville vel bare ha gutten din til å fokusere på noe annet? Selvfølgelig skal barn få lov til å gråte;) Men vet ikke om jeg ville ha lagd et oppstyr på grunn av det... Sa hun det på en spesiell måte eller? Var hun krass eller noe? For da hadde jeg reagert:)
Twigsen Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Om hun ikke klarer å gi han trøst når han har vondt, men å be han slutte å gråte istedet.. vel, jeg ville protestert at den damen skulle hatt noe med mitt barn å gjøre. Barn må få lov å uttrykke sin følelser. Spesielt i en slik situasjon!
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2011 C.L.H85- var noe med måten ho sa de på og at ho aldri gjekk ned på barnets nivå ho sto bare over han å ga han kluten. ingen trøst tegn de meine eg. når et barn er lei seg å har vondt slik min sønn hadde skal man enten finne en plass å sitte med barnet på fanget eller gå ned på barnets høyde for å vise at du ser barnet og holde rundt de. De er noe eg trodde alle gjorde automatisk. Man står ikke over et barn på 5 år med smerter gir han ei fille å holde tok han på skuldra å sa du kan slutte å grine du får vondt i hode for å så snu seg vekk å gjer noe annet. Greit nok eg var der, men eg forvente jo ho som en voksen å var i situasjonen fra begynnelsen å gi noe trøst..
Bananikakao'n Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg synes du overreagerer. Mildt sagt. Har du aldri sagt noe som kom litt feil ut du, da? Og seriøst, du over her, NEKTE HENNE Å HA NOE MED UNGEN Å GJØRE?? Gå litt i dere selv, kjenn litt hva som er hormoner og realitet. Beklager om det treffer altså, men det er litt på sin plass, mener jeg! Håper du kommer på bedre tanker i løpet av helgen enn å blåse dette helt ut av proposjoner på mandag..
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2011 De er din mening Bananikakao'n den skal du få lov å ha. Eg komme til å ta opp med lederen at man sier ikke til barn at nå må du slutte å grine når den tydelig har vondt. Det du du sier treffer meg ikke i lilletåa engang,SÅ beklage å måtte skuffe deg der.
Skrømti Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Nåja, du spurte jo etter andres meninger , og du fikk et helt greitt svar fra hun over her. Synes det var litt unødvendig å si at det hun sier ikke treffer deg i lilletåa. Spør man, så får man svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå