Gå til innhold

Blir så drittlei av sutring..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fra min snart 3 åring. Får hun ikke til å kle av seg regnjakka ( som istad, hadde glidd ned glidelåsen) legger hun seg ned og hyler før hun har prøvd og brøler at hun ikke klarer. Nå går hun rundt her å lager en sånn "falsk" sutrelyd.. forferdelig irriterende! Hva gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sånn hjemme jeg også. Hva skal man gjøre???

Jeg pleier å lukke ørene og øyene til jeg får roer meg ned først...

 

Ikke helt det beste rådet, men føler med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ignorer, så sette seg ned og forklare med rolig stemme hva man skal gjøre. neste gang kan du spørre fint om hjelp hvs du ikke klarer å ta av jakka selv, da skal mamma hjelpe deg. ååh, tro meg, har en slik 3 åring selv, som ikke får av seg skoene... høh.. jeg har lært meg tålmodighet med henne, forklare, forklare,forklare. slik blir barna løsninsorienterte selv etterhvert. Jeg bruker å stille henne spørsmål jeg, tror du det finnes en enklere måte å ta av skoene på? sitte på gulvet? ja, kanskje det, du får prøve da vet du.. SMIL. å så stolt når hun får det til.. med litt veiledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, satte på musikk her for å overdøve sutringa.. Er alene med henne, har hatt skole idag, hun i barnehage, også har jeg veeeldig vondt i ryggen nå.. Da er det ekstra slitsomt og irriterende når hun skal trasse og sutre. Hi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... jeg sier bare (konsekvent hver gang!) at vil du ha hjelp så må du bare spørre mamma helt normalt uten sutring. Stort sett fungerer det, men andre ganger er det sutreputring herifra og til månen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å si til henne at du skal hjelpe henne når hun slutter å sutre.. Ellers så går du bare å gjør det du ellers skal gjøre.. Lukk ørene.. Det verste en kan gjer i slike tilfeller er å dulle og dille.. for da vet barna at den surtinga gjør at de får viljen sin til en hver tid ".. nåmmin får ikke du av deg jakka di da lille kose vennen dååå..." da gjerne med babystemme, blir frustrert av slike foreldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun pleier å greie å flekke av seg jakka når jeg har glidd ned glidelåsen, samt ta av seg lua og ullsokkene selv. Men ikke idag nei.. ! Hun har hatt en kort dag idag på 5 timer i barnehage ( leverte henne kl 10) men det er merkelig nok de korteste dagene i bhg hun er sutrete og trassig når vi kommer hjem.. Huff.. Får iallefall ignorere den sutringa/ulelyden (:P) hennes. Takk for tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk over her når vi startet tidlig med myndig stemme at "sutring ikke er greit"! Og når barnet snakker ordentlig til oss igjen er vi veldig blide og hjelpsomme, roser god oppførsel, selv om vi er så irriterte inni oss. :)

 

Men han sutrer så godt som aldri, og gir seg med en gang isåfall nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det klar beskjed. "hvis du er så trøtt at du må sutre, er det rett i seng til du er blid igjen."

Kan skje ikke lurt å bruke senga/rommet til formålet, men etter at vi har gjort det et par ganger, så fungerer "trusselen" helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så irritert idag at jeg faktisk sa det med litt hardt stemme " Skal du gå å legge deg eller"??? For da var jeg faktisk irritert, men det ble jo bare verre.. Jeg sier også til datteren min at hun må PRØVE før hun ber om hjelp eller legger seg ned og gir opp.. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...