Gå til innhold

Blodtrykk på 101.. bra eller dårlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs jo om det er over eller undertrykket. og hva de er i forhold til hverandre.

 

120/80 er et helt normalt trykk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om det er over- eller undertrykk, og om du er gravid eller ikke, og hva du ligger på til vanlig.

 

Jeg f.eks ligger på 120 i overtrykk til vanlig og er 30 uker på vei nå, med overtrykk på 100. Og det er greit, medisinsk sett. Jeg er litt sløv da, for jeg har noe lav blodprosent i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget på 110/70 i alle de år.. men nå sist hadde jeg 97/63, jordmor sa det var litt lavt men ikke uroligende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er du litt naturlig lav, noe som er bra. Iom at du nå er gravid er det naturlig at en går litt ned.

 

Pass på å få i deg godt med væske og ta jern hvis du er litt lav i hb.

 

hilsen 15:49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Da er du litt naturlig lav, noe som er bra. Iom at du nå er gravid er det naturlig at en går litt ned.

 

Pass på å få i deg godt med væske og ta jern hvis du er litt lav i hb.

 

hilsen 15:49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig blodtrykk. Sjøl har jeg systolisk trykk på 90, og diastolen er på 60. På slutten av graviditeten hadde det sakte men sikkert gått opp til 115/69, noe som også er helt vanlig.

 

Mitt litt lave, men helt normale og ufarlige, blodtrykk plager meg aldri. Eneste er at jeg ikke kan reise meg brått, for da får jeg ortostatisk blodtrykksfall og blir svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bt ligger på 125/85 og er helt vanlig:)

 

Hadde lavere i svangerskapet og hadde litt plager med det,men det var til å leve med så lenge jeg tok hensyn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...