lille-my-april Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg synes folk som har mistet bør holde det på andre sider enn 1.trimester!! Det skremmer vettet av folk som har nok å bekymre seg over. Det ser jo ut som at nesten hver eneste person mister når en leser der. Så tenk dere om før dere skriver sånnt der inne!! Det er rett og slett egoistisk!! Nå mener ikke jeg at de som har mistet ikke skal få lov til å skrive om det, men de bør ikke skrive om det på 1.trimester. Dette burde vært gjort noe med av de som driver denne siden!!!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Det er egne forum for mye rart, men veldig liten fart der. Om man er bekymret så må man få lov til å spørre om det man vil. Det er mange forskjellige skjebner der ute og alltid noen som vil oppleve fryktelige ting. Da jeg gikk høygravid var det ei dame som mistet ved termin. Det var utrolig skremmende lesning, men slikt må man ta høyde for når man beveger seg på forum som dette. Om du blir veldig bekymret vil jeg råde deg til å komme tilbake når du har fått babyen din.
MammaMø med to små Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Er faktisk enig med Anonym...Man kan ikke unngå slike innlegg når man er på forum som dette. Man kan jo bare unngå de innleggene man ser har negativ overskrift....
lille-my-april Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2011 Nå er det langt i fra alle disse innleggene der en kan se at det har negativt innhold. Jeg er kommet meg videre til 2.trimester. Men jeg forstår godt at folk blir ekstra bekymret når folk ikke bruker hue når de legger inn innlegg!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Folk flest bruker hodet og er oppriktig bekymret for sitt ufødte barn! Om du ikke forstår det så får du sjekke hjernen din om empati delen ikke fulgte med når du ble skrudd sammen ;p Om det bare skulle stå fantastiske ting så ville det ikke vært mye fart der. Syns det er kjempefint at de som er gravide og har bekymringer har et sted hvor de kan lufte tankene for andre i samme situasjon. Svært mange gravide har blødnnger i 1 trimester.
lille-my-april Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2011 Så fordi jeg blir irritert over folk som tyter i vei om ma og sa i hytt og vær, så er ikke jeg bekymret? Det er akkurat sånne innlegg som får folk bekymret! Empati-delen ja... Du leser ikke skikkelig gjennom det jeg har skrevet! Selvfølgelig skal alle få lov til å skrive. Men å skrive for mye om ma og sa i 1.trimester er veldig unødvendig!! Det er min mening, sånn er det bare! På samme måte som at du synes det er helt flott at det er så mange som skriver om det, sånn at vi kan få bekymre oss litt ekstra.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Hva er for mye da?? Skal det begrenses til ett innlegg pr uke? Det er desverre slik som hører med til 1 tri. Jeg skjønner hva du mener og at man kan bli bekymret av det, men da får du rett og slett la være å lese!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 For alle som har holdt til på disse siedene noen år er dette en debatt som kommer opp med (u)jevne mellomrom. For et år siden (eller noe sånt) ble denne teksten lagt til i "1.trimester-overskriften": "Dette er et forum for alle i 1 trimester - også de som frykter at noe kan være galt." Det vil selvfølgelig være en fordel om overskriften til innleggene sier noe om innholdet så det er mulig å velge hva man vil lese, men man må nok bare akseptere at ma/sa dessverre er en ganske vanlig del av 1.trimester. De som har bekymringer/blødninger vil nok ofte ha mer behov for å lufte tanker og høre andres erfaringer enn de som har ukompliserte svangerskap. Dette kan da medføre at det (hvertfall i perioder) kan bli mer snakk om disse temaene. Det er nok dessverre bare å godta at dette er en del av livet og babylagingen for mange, og dermed vil det alltid være et tema i 1.trimester-debatten.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Dersom jeg hadde hatt blødninger under graviditeten hadde jeg tatt kontakt med lege eller jordmor og ikke lett etter svar på forum på nettet! Har sett mange håpløse innlegg hvor vedkommende virkelig heller burde ha kontaktet helsepersonell enn å skrive innlegg. Og dersom man først har mistet bør man holde seg unna 1. trimestersiden. Noe annet mener jeg gjøres kun ut fra eget behov = egoistisk.
norskepigen Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg synes det er helt ok at folk som mister motet søker trøst på 1.trimester. Vi begynner jo etterhvert å kjenne hverandre igjen på nicket, og ta del i hverandres svangerskap. SA og MA er også en del av svangerskapet, og skjer jo som oftest i 1. trimester. Det trenger jo ikke alltid å skremme folk. Noen ganger er det faktisk beroligende, (det har hvertfall jeg selv opplevd) de gangene det viser seg at det allikevel ikke var en SA. Skal de som får SA bare stille og rolig forsvinne fra trimester 1, uten å gi pip fra seg? Det er jo helt naturlig, så hvorfor skal man da late som om et svangerskap er en dans på roser? Folk må være klar over realiteten, og heller glede seg over de spirene som gror videre. (Som de jo som oftest gjør..) Det finnes nok delte meninger om dette, selvfølgelig, men dette var min :-) ... Og GU som jeg gleder meg til å smyge meg inn i 2. trimester!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå