Gå til innhold

Noen med babyer som har vært gipset?


Augustgull11

Anbefalte innlegg

Min lille skatt har en feilstilling i foten sin. Nå som han er 6 uker og fortsatt ikke klarer å bøye den oppover, mente fysio at det var mulig han måtte gipses for å holde den i riktig stilling.

 

Hvordan opplevde dere det? Hvordan reagerte babyen? Virket det som det var ubehagelig? Og ble det et godt resultat?

 

Håper dere med babyer som har vært gipset vil komme med deres erfaringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på gruppa Putekrigerne på facebook. Der er det mange som har babyer/barn som er gipset. Det er pga hoftene, men kanskje du kan få med deg noen tips derfra likevel.

Jeg har ikke erfaring med gips, men datteren min hadde en feil i hoftene som gjorde at hun måtte behandles med frejkas pute i 6 måneder. Det gikk fint, og det går det sikkert om din lille må ha gips også.

Det vil ikke ta lang tid før babyen ikke kjenner til noe annet enn gipsen. Du må sikkert være litt oppfinnsom og finne nye løsninger på ting - men det viktigste er jo at foten blir bra! Vær glad at det oppdages tidlig, oftest lettere å ordne på det da!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren til en venninne av meg måtte gipse begge føttene fra hun var bare et par uker. Fra hofta og helt ned! De var helt skeive pga liten plass i magen. Ettersom gipsen er våt og kald før den tørker, fikk lillen en uvi i tillegg som hun måtte ha antibiotika for. Triste greier..men, alt gikk bra, babyen (som nå er ganske "voksen") hadde det egentlig fint, hun visste jo ikke om noe annet egentlig, og har nå rette ben, som jo må være det viktigste. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker ikke "ordinær gips" på små barn lenger. De bruker glassfiber, og det er omtrent som å legge på en bandasje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille gutt er fødd med klumpfot og var gipsa frå han var 2 dagar og til han var tre mnd. Gjekk heilt fint, faktisk ganske enkelt å ta av og på bukser. Må nesten sjå det positive i det.

Vide bukser er gode å ha.

Kor lenge må skatten gipsast? Tenkjer det går bra, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...