Gå til innhold

Jeg skjønner bare ikke hvordan dere har penger nok til å gå hjemme med barna så lenge jeg..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter nå nr3. de eldste går i barnehage 100%. Mannen min jobber som elektrikker og tjener sånn helt ok, egentlig ganske bra tror jeg, har utbetalt 23 000 kr i mnd. jeg er student, eller, er ferdig nå da, men måtte melde meg opp som student igjen ettersom jeg ble gravid og ikke rakk å jobbe før jeg skulle ut i permisjon. jeg får ca 10 000 kr i mnd inkludert barnetrygd for 3 barn. men likevel har vi ikke så god råd. Hvor mye tjener mannen deres ettersom dere kan gå hjem uten lønn? hva mottar dere per mnd? bare barnetrygd? Skulle gjerne gått hjemme litt mer enn til barnet er 10 mnd jeg også, men må nok ut og jobbe slik realiteten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dette lurer jeg også på. Får sikkert til svar at vi må tenke på prioriteringene våre... Jeg har strekt min permisjon så langt jeg kan og med fars uker vil hun være 14 mnd når hun begynner. Om vi ikke får plass i barnehage så må jeg gå ulønnet i noen mnd. Det går greit men da blir det jammen godt å få inn litt pæng igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sørger for at ugiftene ikke er høyere enn at man klarer det. Er den ene hjemme, så blir det jo så og si ingen skatt på den andre heller, for da er han/hun forsørger for den hjemmeværende.

 

En del av oss har levd økonomisk sparsomt og vært heldige på boligmarkedet i tilllegg. Det gjør av vi sitter med lav gjeld og hvis ikke det blir for store krav til duppeditter, dingser, klær osv, så går det fint.

 

(vår leieboer betaler f.eks. lånet vårt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider