Gå til innhold

Er det noen her som nekter ungene sine å gå halloween?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nekter ikke, men skal de gå, skal de være fullt klar over hva det dreier seg om.

Foreløpig er de heldigvis for små.

 

Jeg er imot den norske versjonen av feiringen der de aller færreste vet hva det dreier seg som og bare ser på det som enda en anledning til å få ta seg en fuktig fest.

Og de aller fleste barn tror vel at man bare kler seg ut og går på dørene og tigger godteri. De vet ikke at det faktisk er en tradisjon og en skikk bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetna her i huset er bare 3 år, så foreløpig har hun ikke fått med seg dette, men vi kommer ikke til å tillate at hun går nei.

 

Synes rett og slett det er skikkelig stygt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg nekter barnet mitt å gå i år.

Hvorfor? Fordi han er 13 år, og da er han for stor i mine øyne. 11-åringen får gå.

 

Men det var ikke et sånt svar du ville ha, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer ikke Halloween. Kommer det noen på døren, skal vi saktens finne noe til de. Men bare om de har kledd seg ut. Første året der vi bor nå, kom det 2 gutter på døren og ba om godteri. De fikk nei. Det minste man kan forlange er jo at de kler seg ut!

 

Nei, snuppa er bare 5år, har ingen venner med eldre søsken, så hun kjenner ikke til det. Men kommer nok ikke til å nekte henne det senere, hvis vennene hennes går får hun også lov. Men som sagt, den "høytiden" feires ikke hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæææ, 13 åring får ikke gå, men 11 åring???

Er du helt koko eller?????

 

13 år er vel ikke for stor til å gå halloween vel?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koko? Hjelpes, er dette et forum for voksne?

Vel, vel.. Joda, her vi bor, er regelen at ungdomsskoleelever ikke går Halloween, og heller ikke får godtepose av nissen når julegranen tennes.

 

Men for all del, skulle kameratene hans komme utkledd, og sønnen min vil være med, skal da virkelig ikke jeg stå i veien.

 

Selv gir jeg av den digre godtebollen min til de som ringer på og har kledd seg ut, jeg spør ikke om alder.

 

Selv om jeg synes mange er veldig små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg at det er litt kvalmt å la barn feire de døde og katolske helgner, vi er heller ikke katolikker så da blir det enda mer feil...

 

Et annet poeng er at du lærer barna å tigge..."knask eller knep" -enten gir du oss godteri, eller så gjør vi en rampestrek. Nei, ikke verdier jeg ønsker å lære barna.

 

Men det er min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en uskikk. Mulig jeg er gammeldags og vanskelig, men unger som ringer på døra hundre ganger når man prøver å få en ettåring til å sove er slitsomt.

 

og det at man skal evt ha lyse slukket, -ingen av ungene som bryr seg om det reglementet her i gata i hvertfall.

 

om mine barn får gå haloween, tja, kanskje i kontrolerte formen, til bestemor, og tanta, men til ukjente, neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...