Gå til innhold

Hjemmeværende mødre er late - meg inkludert


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjemmeværende mødre er hjemme forde de er late og ikke gidder/evner å delta aktivt i arbeidslivet. Enten pga ren latskap eller mangel på utdannelse som gir interessant jobb.

 

Finnes sikkert noen unntak, men i den store sammenheng er det rett og slett fordi de ikke gidder jobbe. Noen er heldig og har en mann som tar seg av inntekten andre snylter på staten.

 

Snakker av personlig erfaring, da jeg selv ikke finner det interessant å jobbe og har en mann som forsørger meg og ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe late ja, jeg er i permisjon for tida og er kjeeempe lat, særlig! Jeg sitter 10 minutter om dagen, og det er inkludert spising!!! såe, selv om du er lat så er ikke alle det nei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du et problem med ungen din om du aldri kan gjøre noe annet enn å sysselsette den. Barn sover (bør i hvert fall sove) på dagtid i permisjonstiden...

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg HI. Eller, det er min erfaring også. finnes nok untak som du sier, men de jeg kjenner er late, snylter på staten eller får ingen jobb de ønsker pga mangel på skolegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat hjemmeværende husmor, men jeg har forlenget permisjon, ergo er jeg uten lønn. Snylter IKKEpå staten, mottar ikke kontantstøtte en gang. Jeg har penger i banken og har mer disponibelt enn min mann. Derfor er jeg hjemme nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemmeværende fordi jeg er syk, ikke fordi jeg er lat og ikke gidder å jobbe! Skulle gjerne ha jobbet jeg, men det finnes ingen jobber som kan bli tilpasset meg.

 

Heldigvis tjener mannen min greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he - er enig med deg:) Er hjemme i permisjon nå, og snakk om bedagelig liv. Rusler tur i finværet. Får unna middagsmat for mange dager i fryseren, får gjort unna husarbeid og oppussiingsprosjekt som man aldri rekker når man er i jobb (fritiden vil jeg jo bruke på ungene).

 

Hadde jeg ikke hatt en spennende jobb (og selvsagt da betraktelig redusert inntekt) så hadde jeg sikkert blitt hjemme jeg også - ikke nødvendigvis av latskap, men man får gjort så mye i hjemmet som man ellers må bruke fritiden til.

 

Vi har det herlig her i Norge med 1 års lønnet permisjon :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp Mamma`n til Will & Ailo <3 Det har vel alle her fått med seg at du er syk. Så regnes vel du som unntaket av de som er hjemme.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Det var utrolig befriende å kunne begynne på jobb igjen. Litt over ett år hjemme i permisjon ødela meg totalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være hjemmeværende mamma med 4 barn under 6 år, hvorav ingen er i barnehage eller sfo. Eldste er dog på skolen noen timer dagen. Min mann jobber kun helg og kveld, har ingenting med latskap å gjøre!! Jeg er utdannet pedagog, og kunne hatt en spennende hverdag med mange barn rundt meg på jobb, men jeg velger å være hjemmeværende, og ha en spennende hverdag sammen med mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hjemme med en baby og en 2-åring frem til 2-åringen begynte 60% i barnehage da hun var 3,5 år.. det er den travleste tiden jeg har opplevd i mitt liv! Faktisk.. Begge begynte 100% i barnehage da de var 4,5 og 2,5 år fordi jeg begynte å studere, det var jo som å ha fri i forhold:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vess svart e svart og kvitt e kvitt, då e du blind førr alt

Då ser du ikkje lys nå’ meir, i varmen blir det kaldt

Du blir ein sjakkmønstrat konstruksjon med pepitarutat sjæl

Vess kvitt førr dæ e berre kvitt, har du slådd live’ ditt i hjæl

 

Det finnes liksom ingen mellomting her inne, alt er enten/eller. "Finnes sikkert noen unntak" sier HI, men gir i samme slengen et inntrykk av å sitte med FASITEN som sier hva som er godkjent og ikke. Noen blir svært sneversynte med årene, kanskje HI hadde hatt godt av å jobbe litt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du irritert, HI? :)

 

Jeg NYTER å være hjemmeværende. Barnet mitt er snart 1 år, jeg skal være hjemme med hun til hun er 2 år. Egentlig kan jeg være hjemme med hun til hun er 3 år, siden jeg er alenemamma. Men det beste for både meg og barnet er nok at hun får begynt i barnehage og jeg får kommet meg i jobb (blir sikkert kjedelig med 3 år hjemme). Men jeg er IKKE lat. Vi står tidlig opp, spiser frokost, går i åpen barnehage, treffer andre med småbarn, drar hjem og leker, vasker klær, tar oppvasken, henger opp klær, leker mer, går trilletur osv. Sitter ikke mye i ro med andre ord, så LAT kan du ikke kalle meg, men jeg NYTER det ja :) Og stresser ikke med jobb før om ett år, for når jeg først har begynt å jobbe, så skal jeg jobbe i maaange år, derfor trives jeg veldig godt som hjemmeværende nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er unntaket, for du ville ikke hatt min hverdag som hjemmeværende.

 

Det å være hjemmeværende her i huset er som triple skift hver eneste dag, og ikke selvvalgt, men nødvendig.

 

At DU er sånn, betyr ikke at alle hjemmeværende er sånn.

 

Jeg skulle ønske jeg kunne jobbe, og jeg er ikke på noen måte arbeidsufør. Jeg bare har ikke tid. Og det er ikke husarbeidet, eller frivillig arbeid som er årsaken. Ei heller god økonomi. Handikapet barn er årsaken..... Og som kjent gir dette lite i "lønningsposen". Ikke alle ser meg i den situasjonen utad. De ser bare at jeg er hjemme, at jeg kan handle mat uansett når på dagen(utenom ettermiddag og kveld). Og de ser et barn de tror er litt som alle andre. Men sånn er det ikke. Ikke tro alt du ser hos andre, og ikke sammenlign deg med alle andre hjemmeværende.

 

Så bare vær lat du, det er deg det går ut over den dagen du blir pensjonist, og kanskje er forlatt av mannen..... Ingen garantier annet enn fødsel og død i livet. En har kun seg selv å stole på. DET har mitt liv lært meg, og da er forsikringer gode å ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den biter jeg ikke på;)

Dette innlegget er rent pisspreik og det er bare en liten hjerne som tenkte å lage litt rabalder.

Gidder ikke engang si mer om den saken.

Ha en fin kveld jenter og ikke la dere hisse opp for hi sitter bare og ler og koser seg over provoserende svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da noen som er hjemme men likevel har betalte jobber som dagmamma eller lignende i tillegg til omsorg for egne barn.

Og enkelte som er hjemmeværende,er også høyskoleutdannet faktisk.

Ingen hjemmeværende jeg kjenner som er late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...