Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 han er rett og slett slik" jeg orker jo ikke gjøre det når jeg vet du kommer til å gjøre det".. eneste han gjør er å lage middag................og vaske bilen da....... Han er aldri i vaskerommet, bare når han slenger skitne klær der(hvis de ikke ligger strødd på soveromsgulvet da...) Han skifter ikke bleie på snuppa hvis jeg ikke virkelig ber han om det, tar ikke frivillig å gir henne mat, går tur osv..... oppvaskmakinen KAN han finne på å tømme en gang i mnd......men da er det nok noe han er ute etter:P Han liker å sitte med laptopen i fanget og ikke gjøre noe når han har fri fra jobb, og ellers når han er hjemme. Jeg orker ikke å bare la noe være for at han skal ta det, for det skjer ikke...han ser ikke skitne klær, kopper osv... ubrukelig. måtte bare klage litt;)er det ikke det vi gjør her a;)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Stikk ut en helgetur da, og la han være alene med husvask, ungen og rotet. Og hvis det er totalt kaos når du returnerer, sier du ifra at du ikke kommer tilbake før alt er i orden. Og drar ut igjen. Hvis min mann hadde kastet inn skittentøy på vaskerommet, hadde det blitt liggende på gulvet. Hva med husmorstreik? Ihvertfall dropp å vaske hans tøy. Det vil han jo merke etterhvert, når det blir tomt for tøy. Høres ut som du har skjemt han bort..!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 HUff :/ Det hadde jeg ikke orket å leve med... Hvorfor har dere det sånn da?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 fordi han er lat:( og maser jeg så skylder han på at han har en krevende jobb og er sliten!!!? ja kanskje jeg har skjemt han bort, men jeg orker ikke la rot ligge hele dagen pga han ikke orker plukke opp/vaske osv...:S
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har det akkurat som deg, bare litt værre.... Han lager aldri middag. Hvis jeg er syk eller ikke får lagd middag av en eller annen grunn, så kjøper han pølser, reiser innom ei hamburgershappe eller reiser til mamman sin. Greit nok en gang i blandt, men ikke så kult hvis det blir flere dager i uka.... Han vasker ikke bilen (kan reise innom noen som tar betalt for det hvis jeg maser om det...). Klærne hans blir ofte liggende på stuegolvet. Han rydder aldri, støvsuger, tar ut av oppvaskmaskinen eller lignende ting på eget initiativ. Helst vil han ligge på sofaen med pc`n og tv`n. Han skylder akkurat som mannen din på en krevende jobb, og at han er så sliten... Har flere snekkerprosjekter og div ute som skal gjøres (ting jeg ikke får gjort selv), som jeg må mase om for at blir gjort... Skal sies at han kan være flink når han først setter igang med dette da. Men herregud så mye irritert jeg blir på han... Ikke helt sånn jeg hadde sett for meg at ting skulle bli : /
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Har også en samboer som ikke er så flink å hjelpe til. Vi flyttet for noen år siden, og da kunne vi ikke ta med oppvaskemaskinen. Det tok en stund før vi fikk ny. Var lei av at han aldri tok oppvasken, når jeg begynte på den, sa han alltid at han skulle ta det. Men det skjedde jo aldri. Det samme gjaldt for mange andre ting. Han sa han skulle ta det, men så skjedde det aldri. En gang vi hadde en stor oppvask, gikk jeg i gang på kvelden. Han sa som han pleide at han skulle ta den. Og da tenkte jeg: Jepp, det skal du få gjøre. Jeg rørte ikke oppvasken. Det så jo ikke ut på kjøkkenet. Når vi begynte å gå tom for ting, vasket jeg bare akkurat det jeg trengte. 3.dagen går vi forbi kjøkkenet, og han sier så greit.. "Orker nesten ikke se på all den oppvasken, gjør du?" Tydelig med tanke på at "vi" burde ta den snart, men at det var så mye at "vi" gruet oss til å ta fatt på den. Jeg sa som sant var, at han for 3 dager siden hadde sagt han skulle ta den, så jeg brydde meg ikke.. han sa ikke et ord og gikk i gang... Jeg skulle jo ikke stoppet der.. men ja, han vasket, men satt det ikke på plass... da var jeg så lei, at jeg gjorde det. Han er på samme måte med klærne. Han kan gjerne sette på en maskin, men å henge det opp er en annen sak. Og hvis han gjør det, så blir det hengende der også.. Nå ukependler han, så nå faller alt på meg uansett. Skulle gjerne hatt litt hjelp i helgen, men da koser vi oss. Det er jo mitt rot, så sier ikke noe på det.. For ordens skyld . jeg er ikke lei han for det. han har side sider, men alt det gode overskygger det som irriterer:-)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Her har jeg også en rotete lathans til mann.. Trodde han hadde masse energi da han er veltrent og elsker å trene, men det stopper der... Han drar gjerne og trener og er aktiv der, men å vaske huset hjemme, vaske tøy eller oppvask, nei det gjør han ALDRI. Han er også totalt upraktisk og klarer nesten ikke å skru sammen et møbel. Diverse enkle oppussingsting hjemme gidder han ikke å gjøre, nei det må vi leie snekker for... Men det skjer aldri noe. Utendørs gidder han ikke å klippe plenen, og verandaen er full av skrot som han i 3 mnd har skullet ta med på dynga.. Her hjemme tar jeg 90 % av daglig rydding, 100 % av all klesvask, 90 % av all oppvask, og husarbeidet tvinger jeg ham stort sett med på annenhver helg. Er det rart at vi kvinnfolk anses som sure masekjerringer sier jeg bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå