Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Så lurer jeg på en ting. Om paracet er så mye mer skadelig enn ibux, hvorfor blir vi gravide anbefalt å holde oss unna ibux helt, mens paracet er greit? Tar ikke fosteret mer skade av paracet også da hvis det skader oss? Eller er fosteret egentlig godt beskyttet mot det vi får i oss, slik at det ikke kan ta skade av det/dø?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 paracet er vel ikke skadelig for gravide?? legen min har dagt at det er helt greit å ta paracet, det har jordmor og apotekteknikere også sagt når jeg har spurt..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Mener å ha lest her inne at de nå har konkludert med at paracet ikke er så ufarlig som de skal ha det til likevel...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Det er mye farligere å sette seg inn i bilen, og kjøre avgårde hver dag. Likevel gjør vi det uten å blunke
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Link til innlegget det ble diskutert? Vanskelig å uttale seg når man ikke har lest argumentene.... Ingen smertestillende er 100% ufarlige, er bivirkninger ved alle typer medisiner. Men paracet og ibux er vel farlige for forskjellige ting. For gravide har de konkludert at paracet er bedre enn ibux om man trenger smertestillende, men det beste er jo selvfølgelig å ikke ta noe i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Det er noe med virkestoffene i paracet som gjør at vi kan ta dette i moderate mengder gjennom svangerskapet. Ibux kan fremprovosere abort eller tidlig fødsel fikk jeg beskjed om.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Du kan bruke Ibuprofen når du er gravid, men helst ikke høye doser over til og siste tre mnd... Her er en oversiktlig artikkel ifra helsedirektoratet om hvorfor http://www.helsedirektoratet.no/gravid/leve_sunt/medisiner/smertestillende_og_febernedsettende_legemidler_757104
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 HVEM har konkludert med at det er farlig? jeg som har også snakket med lege jordmor og apotek og alle forsikret meg om at jeg kunne ta lik dose paracet som før og at det IKKE var skadelig..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Og her her en om Paracetamol... http://www.helsedirektoratet.no/gravid/fagnytt/bruk_av_paracetamol_i_svangerskapet_774204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå