Gå til innhold

Dere som har hatt magesår, hvor lang tid brukte dere på å bli frisk igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder ikke-blødende.

 

Når kunne dere være aktive uten å trigge?

Når kunne dere spise det dere vill?

 

2 uker nå og begynner å bli utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke blødende magesår. Har hatt det to gange.r

 

Så fort jeg fikk behandling gikk det bare noen dager før det var MYE bedre. Trengte bare bruke en egenmelding husker jeg + muligens en helg.

 

Ikke noe problem å være aktiv, men jeg merket det hver gang jeg spiste eller drakk noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er mye bedre, men kan ikke hisse meg opp, gå fort eller spise noe som helst med krydder eller syrer i. Noen bittesmå dråper HP-saus igår kveld og la da våken i nesten hele natt med smerter. Lapskaus dagen før der ødela hele kvelden.

Og nå kommer helgen....puh.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke kvitt det igjen da det er blitt kronisk.

 

Men bedre ble jeg når jeg fikk medisiner og begynte å passe på hva jeg spiser/ikke spiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke det...

 

Men jeg er i det minste ikke fult så kvalm når jeg blir kvalm og ikke fult så lenge

 

Mend et er fullstendig slutt med juice, snop, appelsiner, brus, epler osv

 

Men jeg fikk kronisk pga smertestillende som jeg må fortsette å ta, jeg tar andre som ikke er så slemme mot magen men det er jo ikke bra.

 

Tar smertestillende pga slitasjegikt og klarer maks 2 dager uten før jeg har så vondt, at jeg ikke får sove.

 

Hvis du er plaget med kvalme kan jeg anbefale melisse kapsler, de har ikke bivirkninger hvis du tåler melisse og jeg synes de hjelper.

 

Peppermynte te hjelper også

 

I tilelgg er det ikke lurt å spise sent på kvelden og svinekjøtt er uansett en dårlig idee med betennelser i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for råd.

Da har jeg et lite håp om at mitt skal gå over, for det dukket bare opp uten noe tydelig grunn. Bare stresset litt den siste tiden før.

 

Spiser siste gang 19.30, er avhengig av det da jeg ikke klarer å spise så mye under middagen samtidig som jeg styrer med ungene, he he.

 

Svinekjøtt er jeg ikke noe glad i,men hadde tenkt å teste kylling i helgen, begynner å bli dritt lei av fisk.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke (viktig årsak til magesår faktisk..). Så var det å holde seg unna krydder, "tung mat", sure ting som sitrus, juicer, sjokolade, begynne spise rgm(viktig)-ikke gå for lenge sulten, ikke kaffe,te, ikke mye sukker(kan øke betenelser), ta syrenøytraliserende osv... i ca 2-3mnd! prøvde meg forsiktig frem før, men merket fort at tilbakefall kom :P

 

Men nå kan jeg tilogmed drikke litt kaffe med melk igjen ;) Magen vil alltid være litt "senstiv", men det er til å leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet ut alt dette (med unntak av røyk siden jeg aldri har røykt).

Men ser da at jeg tydeligvis må roe ned forhåpningene litt og heller ha som mål å kunne spise litt mer spennende mat til jul....sukk. Savner krydder og smaker, for å ikke snakke om godis og brus.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende, hvis du er veldig strikt nå fremover, at du iallefall kan begynne å smake på ting til jul. Ialefall en ribbebit uten fett med poteter og saus kan jo gå ;) Prøv deg frem et par uker før julaften da vel...Posetive tanker! :) hehe

 

God bedring og lykke til! :)

 

-xrøykeren-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først tenkte magesår tenkte jeg med lite skrubbsår ala de utvendige som bruker en uke på å gro. Skjønner nå at det ikke kan sammenlignes nei.

Pokker.

 

Men takk for svar, selv om det ikke var de svarene jeg ville ha, he he.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...