Gå til innhold

LUFT OG TREG (magetrøbbel!) (samme som på 1 trimester)


SiljeEjlis

Anbefalte innlegg

Jeg trodde liksom den sinnsyke trege magen ikke skulle komme helt enda?! Er bare 6+1 men er helt stopp, bortsett fra lufta som er virkelig plagsom! magen min er dobbelt så stor når lufta kommer... Og det kommer gjerne på jobb eller på bussen og jeg få volsomt vond av å holde det inne! håper den "kan ikke slippe ut lufta smerta" er normal?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar jrntilskudd og det bidrar til at magen er enda treigere, derfor tar jeg litt magnesium i tillegg også. Det kan virke avførende i store doser (over 600mg) men tar bare en tablett på ca.300! Magnesium er bra for fosterets hjerte også og det hjelper visst man sliter med leggkramper, så det er en vinnvinn situasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Huff, er så tregt og vondt at det halve holder.... Jeg har med fordel prøvd kellogs spesial k med en spiseskje linfrø og biola på, samt en kiwi :) Jammen ble det butikk i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hadde samme problem. Sier som hun før her, prøv et glass med Biola som du blander i en ss linfrø. magen min ble helt bra igjen bare etter et par glass. Nå har jeg lagt det inn som en fast rutine til lunsj hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det heeelt full stopp, og det hjalp ikke akkuart på kvalmen heller når jeg spiste 7-8 måltider om dagen så sier det seg selv at det blir feil... så jeg gikk til akupunktur for kvalmen, da setter hun jo nåler for fordøyelsen, og jammen hjalp det for forstoppelsen, jeg ble helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hjalp det godt på da overskuddet kom tilbake, og jeg ikke ble kvalm av trening lenger. De dagene jeg får rørt meg, får jeg også gå på do, så enkelt er det med den saken :-P Må også ha ett måltid for dagen med fullkornsknekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...