Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg gav beskjed til far til barnet mitt, at jeg ikke trengte SFO fra høsten av og hvis han ville ha SFO, så måtte han betale dette selv. Dette sa han ok til. Han har da betalt bidrag hvor deler av beløpet går til å dekke litt av SFO regningen. Høsten kommer, og jeg får fremdeles det samme bidraget i aug, sept og nå i okt. Så får jeg en mail av han hvor han har regnet ut hvor mye han egentlig skal betale i bidrag, hvorpå han krever meg for mellomlegget for aug, sept og okt. Jeg nekter å betale tilbake, fordi jeg mener at det ikke er mitt problem at han ikke har endret bidraget tidligere. Han har fått regningene fra NAV og har betalt dem hver mnd uten å si eller gjøre noe. Han sier også at han sliter med å betale SFO og bidraget til meg, fordi han har fått dobbelt opp nå i sept. Dette blir for dumt for meg. SFO regningen VISSTE han kom til å komme, at han forsyver dette over på meg, er ikke riktig. Han kunne lagt av penger/etterspurt regningen og endret bidraget, slik at han faktisk kunne krevd pengene inn via NAV. Det er snakk om 2400kr.... Så dette får han ta på sin kappe, mener jeg. Det blir jo som å bli sur for å ikke ha vunnet i Lotto, selv om man ikke har levert kupong. Det skal sies at jeg kommer til å sende inn bidragsendring på mandag, så jeg føler at jeg har gjort mitt i denne saken. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Hvis jeg hadde fått mer penger enn jeg hadde hatt krav på ville jeg selvsagt betalt de tilbake..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Så, hvis du får for mye lønn fra jobben, vil du ikke betale de tilbake heller? Det er menneskelig å gjøre feil, og det er faktisk ikke penger du har krav på, så det må du nok betale tilbake. Men ikke alt på en gang, kanskje, siden det var over 3 måneder?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Du betaler tilbake din tjuvradd. Pengene er ikke dine, så da får du versegod betale dem tilbake. Er det virkelig verdt å lage en pengekrangel med barnefar? Skulle likt å hørt hvordan pipa låt om det var omvendt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Klarer han ikke å tenke at dette er penger som har gått til sitt barn? Se bort i fra de tre månedene. Kanskje dere voksne er litt hevngjerrige på hverandre? Hadde det vært meg som hadde betalt for mye,Ja da hadde jeg tenkt at jeg har vært sløv,jeg får svi for det og kanskje har dem kommet godt med til barnet mitt
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 HI Jeg er ingen tjuvradd, at han ikke har kontroll på sin egen økonomi er ikke mitt problem!!! Hvis han ønsker å endre bidraget, så får han gjøre det, ikke skylde på at han har glemt det eller noe annet. Disse pengene er faktisk gått til barnet hans, ikke meg. Fatter og begriper ikke at han gidder å krangle om disse pengene.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 Du er en egoist. slutt å være tverr ovenfor barnets far og vær medgjørlig. Dere skal ha kontakt i mange år framover, selv om du ikke er lysten på det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 HI Egoistisk? Jeg har holdt på med dette menneske i 5 år, krangling om absolutt ALT! Nå har jeg faktisk svelgt en flokk kameler og gitt han akkurat det han ønsker, så vi kan få fred og ro, og så kommer han med dette latterlige kravet mot meg, når han har hatt 6 mnd på å fikse dette selv. Nei, jeg gir meg ikke her. Dette får han ta på sin egen kappe, rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå