LilleMy08 Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Vi skal inn til PH registrering med mini neste uke og jeg har begynt å grue meg litt. Er det noen som har gjort dette og kan fortelle meg at det går bra og hvordan det var?
Purr+Purrfect Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Hei. Vi var til ph-måling for 2 uker siden. Da var mini 10 mnd. Det går veldig fort å putte inn sonden, men det er jo selvfølgelig hyl fra ende til anden. VIrket ikke som det var så veldig vondt, bare ubehagelig. Utfordringen er jo de laaange 24 timene.. Vi fleipet med at vi hadde fått radiostyrt baby.. Med antenne og boks. Jeg tok et skjerf og bandt boksen på ryggen hans. Sånn at han kunne krabbe litt rundt. Men det ble mye sitting og trilling i forhold til vanlig. På natten teipet vi sonden ned langs ryggen, nedover benet og la boksen i bunn av soveposen. Det fungerte bra. Det var nesten så det verste var å fjerne teipen dagen etter, for den sitter som støpt! Prøv å fukte litt på forhånd kanskje?
Topo Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Du trenger ikke å grue deg ) Vi hadde måling på minien vår da han var 3-4 mnd, ingen problemer i det heletatt. Når det kommer til tapefjerning er mitt beste råd olje, det løsner limet fint. Lykke til )
Purr+Purrfect Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg vil tro det er stor forskjell på hvor gammel babyen er, når de er 3-4mnd så ligger de jo stort sett ganske stille. En på 10mnd ligger overhodet ikke stille.. Sånn sett så blir det ihvertfall en helt annen utfordring rent praktisk med å passe på at sonden ikke forsvinner ut igjen.
LilleMy08 Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2011 Tusen takk for svar jenter! Min er 4 mnd nå så hun er grei å holde i ro. Gruer meg mest til å sette den inn. Og så til å ha den på hjemme. Merker de noe til den når den er inne, altså når man er hjemme? Klarte dere å leve som normalt?
Topo Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Hun som satte måleren på gutten vår var veldig flink, hun var kjapp og satt den rett på første forsøk. Minien rakk nesten ikke å reagere engang ) Jeg kunne ikke registrere at han hadde noe ubehag, men han var litt ivrig på å plukke seg rundt nesen og "fiske" på ledningen. Om han fikk tak i den så hadde de satt en tapebit som markerte hvor langt nede den skulle sitte, slik at vi bare dyttet den på plass. Vi tok målingen før vi reiste hjem etter et lengre opphold på sykehuset, så vi levde vel ikke helt normalt- men det hadde nok ikke så mye med målingen og gjøre, hehe. En venn av meg hadde målingen hjemme på gutten sin da han var 13 mnd. og hun sier at det ikke var noe pes. Men som det skrives over her er det jo stor forskjell på hvordan barn er. Det går nok helt fint ) Lykke til, jeg håper de kan finne ut noe som kan hjelpe jenten din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå