Gå til innhold

jeg blør:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 22 nå. og har hatt litt blødninger før. noen ganger mye og noen ganger bare litt blodspor..

å i dag har jeg litt blodspor igjen.. rosa utflod med litt ferskt blod i.

da jeg blødde første gangen sa jordmor til meg at jeg skulle ta kontakt med lege hver gang jeg blødde. å det har jeg gjort frem til i dag fordi: når jeg ringer ned på loegekontoret så sier de at "siden det ikke er så mye er det vanlig, dette er helt normalt"- avfeier meg litt på en måte føles det som.. å jeg føler jeg maser med å ringe..

så mitt spm er da- skal jeg ringe i dag også, eller bare la det være. jeg vet jo at de kommer til å svare det samme som før...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

regner med det ikke er et par dråper friskt blod fra rift i skjedeveggen eller lignende..

Jeg ville helt klart ha ringt og krevt undersøkelse og bli tatt på alvor. det er snakk om ditt barns liv og helse, da spiller det ingen rolle om man maser eller ikke. ville heller ha ringt en gang for mye enn et uheldig utfall...

håper du ringer og lykke til:)

Skrevet

Har de ultralyd hos legen din? Jeg hadde nok ringt og forklart hvor bekymra jeg var, og bedt om å få en sjekk. Man blir jo gal av bekymring ved å gå sånn i uvisshet...

Skrevet

Jeg ville ha ringt. Ikke godt å gå med bekymringer som det.

Skrevet

Forsøkt å få tak i jordmor. Hun har tydeligvis mer forståelse. Kanskje hun kan hjelpe deg med å få deg inn til undersøkelse?

Skrevet

Ring med en gang! Ikke for å skremme deg, men jeg hadde noen sånne blodspor i mitt forrige svangerskap. Plutselig fikk jeg enorme magesmerter og fødsel var i gang. Det endte med dødfødsel i uke 21. Det er bedre å ringe en gang for mye. Lykke til :-)

Skrevet

da har jeg ringt legen. og de sa som forventet:

-"så lenge det ikke er mengder så er det helt normalt"

-så sier jeg " jeg er jo bekymret ettersom jeg er førstegangs og redd for hva det kan være"

- "nei, du kan ta det med ro, som sagt er dette helt vanlig"

men må jo si jeg blir bekymret alikevel. jordmor har gått for dagen:(

-HI

Skrevet

Ta en telefon til føden du. Jeg gikk noe skikkelig på ryggen på glatta i fjor vinter. Var da i uke 35. Ringte legen etterpå men fikk bare beskjed om at om det har skjedd noe farlig så kommer blødningen i kveld. Javel tenkte jeg, men bestemte meg for å ringe føden. De ville ha meg inn til observasjon over natta og ble sjekket med ultralyd og sparketest og greier. De var jo selvfølgelig redd for morkakeløsning!! Gjett om det var en lege her som fikk en illsint telefon fra Fredrikstad sykehus du!

Poenget mitt er at om du er bekymret så er det lurt å kontakte føden for da får du snakke med/komme til de som vet hva de driver med.

Skrevet

Det er nok ikke noe farlig! Du har nok mest sansylig bare en lett blødende livmor som meg:)

Men de har ikke lov til og avfeie deg på denne måten! Ring sykehuset og hør? Skikkelig dårlig gjort av legekontoret ditt !! Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne..

Skrevet

Jeg syns ikke de tar deg på alvor i det hele tatt. Man skal ikke gå rundt å uroe seg for at noe kan være galt, da skal de heller ta deg inn til en sjekk en gang for mye! Kjenner jeg blir skikkelig frustrert på dine vegne nå. Det er forresten jeg som skrev over at jeg mistet i uke 21.

Ring igjen og si at du skal ha en sjekk da du er bekymra!

Skrevet

bare ta å ring føden. så sender de deg til gynekolog avdelingen så får du sjekket at alt er i orden. Legen tok ikke meg seriøst heller når jeg blødde og det viste seg at det ente i dødfødsel

Skrevet

huff. dere skremmer jo hi med dødfødsel og slikt. det hjelper sikkert IKKE på. det kan fint være som legekontoret sier at det ikke er noe å bekymre seg for.

Skrevet

jeg skal prøve å ringe føden også. men jeg har nesten syns det har vært litt pinlig , eller ikke pinlig, men at jeg kvier meg litt for å ringe legekontoret gjentatte ganger om dette for jeg føler meg som "hun der masa". og begynte derfor å lure på om det kun var jeg som ringte ved litt blødninger eller om det er normalt..

takk for svar jenter:)

-hi

Skrevet

Hvem er det du snakker med paa legekontoret? Legen? Eller noe andre? Synes det er rart de er saa uforsiktige, jeg synes du skal ringe foeden for sikkerhets skyld slik andre foreslaar. Jeg har hatt masse blodninger i svangerskapet og de vil som regel sjekke meg og ta ultralyd for aa vaere sikre.

Masse lykke til!!

Skrevet

men kjenner du liv? og blør du enda? det er jo faktisk vanlig å blø litt i svangerskapet da jenter...

Skrevet

jeg snakker med hun legesekretæren. og hun satt meg på vent og diskuterte med den andre legesekretæren og de kom frem til at det ikke var noe å bekymre seg for..

første gang jeg blødde tok legen meg inn på ul. men ingenting de andre gangene..

jeg blør vel ikke lenger, men det er litt rosa utflod enda. og ja jeg kjenner at mini romstrerer litt der inni.

-hi

Skrevet

Det er overhodet ikke meningen å skremme, jeg mener bare det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite og jeg syns sykehuset bør ta folk på alvor. Jeg visste selv at det var normalt å blø litt i svangerskapet, men det endte altså med dødfødsel..så det kan faktisk skje. Min jordmor sier det ikke skal være sånn at man skal uroe seg og være engstelig i et svangerskap, og at man heller skal få komme på en sjekk. Kan ikke si meg mer enig.

Stå på Hi! Antagelig går dette veldig bra, men greit å få sjekke det :)

Krysser fingrene for deg.

Skrevet

Sjekk det ut! Og synes det er rart at legesekretaerene kan ta noen avgjorelse paa dette uten aa snakke med lege eller jordmor, de er jo ikke utdannet til dette! Synes det hoeres merkelig ut...

Skrevet

Når ble legesekretærene helsepersonell?

Ring FØDEN! Dropp legekontoret. Noen ganger får man inntrykk av at legesekretærenes viktigste jobb er å holde folk UNNA legen.

Det er ikke et bra tegn å blø, mye eller lite..

Lykke til HI, ring i dag, føden har alltid åpent..

Skrevet

Noen har slimhinner som lettere blør enn andre, og du er nok bare en av dem.

Men samtidig kan det jo være noe galt så man skal ta blødninger på alvor!

Jeg ville ringt gynekologen jeg, har du en du har vært hos for celleprøver e.l. før så han har deg i kartoteket sitt ringer du han/henne. Da blir du tatt inn til kontroll og sjekket opp.

Jeg gikk bare til gynekologen og jordmor annenhver gang jeg i mitt siste svangerskap. Jeg hadde ikke henvisning heller, bare ringte en gynekolog jeg fant på gule sider og han hadde kapasitet til å ta meg inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...