Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Hei allihop Jeg venter nå mitt andre barn og har egentlig bestemt meg for hvem jeg vil ha som fadder . Kjæresten min vil ha sin bestekamerat som sist, og jeg min barndomsvenninde. Samtidig har jeg også lyst at kjærsten til bestekameraten til min samboer også skal være fadder slik at de er " et par om det" på en måte. Om dere skjønner. (Jeg er ikke den beste på å ordlegge meg hehe..) MEN.. En venninde av meg, som jeg har hatt siden barneskolen spurte meg nesten direkte ut for en stund siden.. "Kanskje jeg blir fadder??".."For å være ærlig ble jeg litt skuffet over at jeg ikke ble fadder sist"... Syns dette var litt ubehagelig, og jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle si. Jeg kan jo ikke ta alle mine venninder som faddere heller. Vet lissom ikke hvordan jeg skal si til henne at jeg allerede har bestemt meg, uten at hun blir skuffet. Noen gode råd??
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 For det første er det dere som foreldre som bestemmer hvem som skal være faddere. Har dere ikke søsken som kan være faddere?? Vi har valgt å bruke kun ett vennepar (de er godt gift, har mange barn og er stabile voksne) ellers har vi familie! Faddere skal være der for barnet gjennom hele oppveksten og ofte resten av livet (det er viktig for oss ihvertfall) og derfor dropper vi de som kanskje ikke er i 100% sikre forhold og venner som er litt "kommer og går" venner... Vi har våre søsken m/evnt ektefelle... IKKE kjæreste!!! Og dette ene venneparet som tar rollen sin alvorlig!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Ved dåp i våre dager er fadderen vitne om at dåpen er foretatt, og de blir bedt om å være med å gi barnet kristen opplæring. Selve fadderansvaret dreier seg om barnets trosopplæring, ikke om andre forhold. Leste at du kan gi barnet en god del faddere uten at presten setter foten ned. Men det er uansett dere selv som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Veldig mange vet iikke hva det innebærer å være fadder, faddere skal lære barnet opp kristent og hvis noe skjer med foreldrene så er det gardere faddere som skal ta seg av barna, jeg ville tenkt meg nøye om kanskje jeg ville valgt familie, enten søsken siden barna allerede blir å kjenne dem i familien og man stoler mer på familie en noen andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå