Gå til innhold

Konsekvenser for 4åring? trenger råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler meg rådvill,barnet vårt svarer frekt,nekter å høre på oss og de i barnehagen og holder seg for ørene ved tilsnakk eller begynner å stirre oss inn i øynene og lager grimaser noe som er veldig provoserende,sender stygge blikk ,straffer den som snakker til barnet med å behandle den andre foreldre som luft

Uff føler meg så misslykket:(

Har dere noen forslag til konsekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal ta en prat med ped.leder og at dere tar en felles aksjon med samme konsekvens på slik oppførsel.

 

Snakk med barnet og si at det er slik det kommer til å være fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt vekk det han elsker akkurat NÅ for en periode, og ofte fortalt(i den perioden tingen er borte) hvorfor det ble slik. Prøv med noen timer eller en dag eller to i starten. (barne-tv, DS, sykkel osv.)

 

Vi hadde hell med en LITEN dråpe håndsåpe på tunga da han svarte stygt. Stoppet etter 3 små dråper, og det er mange år siden! Kanskje ikke pedagogisk rett, men hjalp tvert og har en flott herremann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får ikke 4 åringen noe godteri i morgen fordi han nektet å ta på seg jakka når vi skulle til bhg i dag. Han får vel sjokk i morgen når det ikke blir noe godteri. Håper det hjelper for jeg er så lei av å krangle med han om morningen .

 

Han satt også 4 min i timeout i morges for han sparket i sofaen og i spisestue stolen så den datt i gulvet.

 

Jeg er så lei den drittunge oppførselen hans at nå har jeg bestemt meg for å bli en streng mamma fremover... Hver gang jeg gir en konsekvens så skal den gjenomføres. Blir tøft ,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre at de tar konsekvensene der og da? Å straffe dagen etterpå vil de vel ikke forstå like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...