Gå til innhold

Blir litt sjokkert og lei meg. Noen som har skrevet på min avdøde søster sin FB


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, hun har vært død i noen år, men facebook siden hennes har blitt stående. Lite aktivitet, men venner og familie som legger inn hilsner en gang i blandt.

Så plutselig nå at det er en som har skrevet, hei hvordan går det? lenge siden sist, ser du har fått barn? osv....

 

Ble ganske overrasket, trodde liksom "alle" visste at hun var død jeg.. Tror jeg kanskje skal kontakte FB og legge den ned. Må høre hva resten av familien min sier da.

Men det er litt vemodig og trist det også, føler da at jeg sletter alle spor etter henne og at hun vil bli enda raskere glemt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke sende vedkommende en privat melding da, si det som det er til og be henne slette meldingan si. Fryktelig ubehagelig for den som har sendt meldinga da, så best å få den fjernet så fort som mulig, samtidig som siden får stå, som minne etter din søster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det godt.

Hva med å gjøre fb siden om til en minneside slik at andre som har kjent din kjære søster lett kan se at hun nå bor i himmelen.

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert den personen har studert tidligere innlegg på veggen og har dermed ikke fått med seg at hun er gått bort.

 

Vi har selv en slik minneside til våre venner, og det er godt og kunne gratulere med dagen (som er i dag til han ene) eller bare skrive når vi savner dem. Så syntes ikke dere skal slette siden men kontakte personen og forklare hva som er skjedd og om hun kan slette innlegget sitt. Det er nok like ubehagelig for den personen som for dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du syns det er trist å slette siden hennes...

 

Men jeg syns dere burde ha gjort det før i grunn.. eller gjort den om til en minneside..

 

Hvordan skal noen som ikke hadde vanlig kontakt med henne vite at hun er død når det ser ut som hun er i livet på facebook? Dette kunne ha skjedd meg.. F.eks ei jeg gikk på ungdomskole med..som tok livet sitt for litt siden..hadde ikke tilfeldighetene vært til stede, slik at jeg fikk vite dette via andre hadde jeg kunne funnet på å ta kontakt med henne på facebook..

 

Hun blir ikke glemt selv om facebooksiden blir slettet...

 

Ellers vil jeg kondolere.. må være enormt trist å miste søstra si! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen mening om hva dere bør gjøre med selve facebook siden, men du bør HVERTFALL ta kontakt med vedkommende som la igjen beskjed for å informere henne/han om at søsteren din er død. Vedkommende synes sikkert IKKE det er noe moro å ha en sånn melding stående på veggen til søsteren din om hun hadde visst det alle andre hadde visst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner følelsen din, men tviler på at noen har gjort det som visste at hun var død. Forslaget om å sende en melding til vedkommende og informere høres veldig greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å gjøre det samme.

Har en på vennelisten fra England som jeg jobbet en stund med. Hadde ikke så mye kontakt egentlig. Så kom det opp på facebook, at han hadde bursdag. Den ene meldingen på veggen fikk meg til å stusse.. så jeg avsluttet meldingen jeg var begynt på for å se litt nærmere på siden hans.. Han hadde altså vært død i et år! Synes det var veldig trist! Var mange som hadde skrevet inn på veggen hans.

Kjempetrist! Jeg skrev ikke noe på veggen hans, heldigvis. Ville følt meg ganske dum ja..

 

Nei, send en melding til denne personen. Som andre sa, så er det nok ikke sikkert alle har fått det med seg, selv om det er lenge siden. Hvis de ikke hadde særlig kontakt, eller hadde felles venner og denne personen i tillegg ikke er ofte på FB, så er det jo fort gjort å ikke få det med seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be vedkommende slette meldingen sin. Den som har sendt denne meldingen har ikke gjort det med vilje, og vil garrantert føle seg utrolig dum og lei seg etterpå. Skjønner at det er kjedelig, mn sånt kn dessverre skje. Man har nære venner på facebook, å fjerne venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...