Gå til innhold

Dette med små barn i barnehagen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser det legges opp til hets av foreldre som sender barna sine i barnehagen før dem er 2 år, at man har selv valgt og få barn, dermed må vi også ta vare på dem. Dermed har jeg lyst til og fortelle min historie.

 

Vi planla tre barn, og første skulle komme når huset var kommet opp, og utdanninga min var fullført. Fordi jeg hadde gått i årevis på p-sprøyte, fikk vi beskjed om at jeg kunne gå opp mot to år før dette var helt ute av kroppen, og vi ble gravide. Dermed sluttet jeg på sprøyta da vi startet på huset, og fant raskt ut at jeg var en av de få som fikk kort ettervirkning av sprøyta. Var gravid før grunnmuren var klar. Bortsett fra at jeg ikke fikk hjelpe til sÅ mye som jeg ville under byggingen var jo det hele planlagt og jeg tok ut permisjon uten lønn et ekstra år for nettopp være hjemme med barnet. Dette var økonomisk planlagt.

 

Fikk i denne perioden en liten ekstra jobb i barnehagen, 10 timer i uka, og og barnehage plass like mye. Men så skar det seg. Prevansjonen sviktet oss og jeg ble gravid før den permisjonen var omme. Dermed hadde jeg ingen opptjeningstid og det ble beintøft økonomisk. Den planlagte reserven var oppbrukt, og vi hadde en inntekt som skulle forsørge hus og bil og tre personer.

 

Resultatet var at for og faktisk beholde huset jobbet mannen hver eneste overtidstime han kunne få tak i og jeg måtte ut i full jobb og barnet på 8 mnd måtte i barnehage..... Det skar i hjerterota hver eneste dag, var jo bare en liten baby, men det måtte bli sånn.

 

Så ver så god døm i vei. Jeg tror ikke noen vil si jeg er en dårlig mor fordi jeg ville beholde huset som gir familien vår trygge rammer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir kvalm av denne hetsinga av folk jeg. Du gjorde det som måtte til for dere og det skal du være stolt av! Noen ganger blir ikke livet akkurat slik vi har planlagt og da er det jammen godt det finns løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten inntrykk av at når det ikke er økonomisk tilrettelagt, ja, da må dere ta abort da!

 

Ville aldri vert barna mine foruten, selv om det har vert tøft...

 

 

-HI-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi er alenemor og datteren hennes ble sendt i bhg (vuggestue) da hun var 3 mnd. Dette i vårt naboland Danmark.

Må en så må en, vi har det tross alt godt som småbarnsforeldre her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barn nummer 2 kom og du var uten opptjening;

Hvorfor lot du ikke da mannen ta betalt permisjon og gikk selv ut i jobb? Framfor at han skulle jobbe "ræva av seg" og miste tid med barna......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi, kjære 20:01, at i vårt "likestilte" land, så kan ikke far ta ut foreldrepermisjon dersom ikke mor har tjent seg opp rett til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette likestilte landet, så vil jeg tro at mor var mer oppdatert enn dette skulle tilsi!

 

SELVFØLGELIG kan far ta ut foreldrepermisjonens fellesdel selv om mor ikke har opptjent rettigheter!! Regelen er at mor må ut i studier eller jobb.

I dette tilfelle kunne far vært hjemme i betalt permisjon og mor kunne gått ut i jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som DRITER i hva andre måte synes om at jeg sendte mine barn i bhg da de var ca 1 år? Jeg føler ikke for å forsvare eller forklare noe som helst, andre mennesker er irrelevante i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hvorfor føler du at du må forsvare det at du sendte 1-åringen i barnehage?

Jeg sendte min 1-åring i barnehage riktignok fordi vi trengte pengene, men også fordi jeg selv ØNSKET det. Har ingen problemer med å forsvare det valget i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så trist at enkelte tar seg så nær av disse hetserne. Vi burde bare overse dem og gjøre det som passer best for oss.

 

Jeg har selv valgt å sette min ettåring i barnehagen, og vet dere hva? Jeg har til og med råd til å gå hjemme med ham. Mulig noen mener det gjør meg til en elendig mor, men jeg elsker å jobbe og valgte derfor bort muligheten til å være hjemme lengre.

Jeg må også legge til at jeg aldri har møtt noen i real life som kritiserer det valget, kun her inne - og det kunne ikke brydd meg mindre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, må innrømme at jeg ble litt flau nå, for det er 5 år siden sist jeg var inne og sjekket reglene for dette, og ser nå at disse reglere ble endret i 2009. Hurra for Norge. :)

 

Hilsen 20.24 (Ikke HI, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler for å forsvare fordi jeg vil ikke at alle skal bli dradd over en kam. Noen setter barna i barnehagen pga økonomi, noen fordi dem vil ut i arbeid igjen, og noen fordi dem ikke gidder ta seg av ungene selv om de sitter hjemme på rumpa hele dagen....

 

For min del var det forferdelig å levere fra seg en baby på 8 mnd i bhg bare pga økonomi.......

 

Og en dag jeg var skikkelig sliten, og desverre fortalte til noen jeg trodde var venner hvordan jeg hadde det, fikk jeg slengt i tilbake at -"Når du var klar over økonomien allerede da du fant ut du var gravid så burde du jo bare tatt abort da! Du visste jo det kom til og bli tøft, så når du ikke takler det er drt jo bare din egen feil!"

 

-hi-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...