Gå til innhold

Gravid og TREEG mage. Hva er ja og nei mat?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv i første omgang å drikke mer vann :) Jg drikker forferdelig mye cola. Og jeg har ingen problemer. men prøv å drikk 8 glass vann om dagen, gjerne ha en imsdal flaske med deg overalt. Du skal se at dette alene er bra nok. Jeg persolig rører aldri fiber, jeg spiser feit fiberfri mat, elsker potet og lever for pasta. Så væskeinntaket har alt å si nå :) Og hold deg unna store menger jern. dette stopper opp alt. Er også veganer så har ikke tunge mengder kjøtt som skal ut :)

Skrevet

Jeg har nettopp fortært en frokost av havrekligrøt. Liker mye bedre havregrøt, men nå som jeg er gravid må magen ha mer fiber enn før for å få fart på seg. Drikker 1 glass surmelk (søtmelk kan være stoppende) og en stor kopp te til. Blir mye vann i løpet av arbeidsdagen, en frukt til mellommåltid og to skiver grovbrød til lunsj, fortsatt med mye drikke til. Normal middag, men med mer grønnsaker til.

Nå fungerer magen :)

Skrevet

Takk for tips : ) Litt vanskelig å spise/drikke sunt og smart, når jeg er så kvalm hele dagen.... Kjempeglad i cola, og det går en del i nudler, litt brødskiver og potetgull... Prøver å være flink noen dager d,a og få i meg litt frukt, grønnsaker, vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...